Svi članci

16. 06. 2016

-    Karavanski junak iz sjene
-    Profinjen i štedljiv dizelaš sa 136 KS i bez naglašene žestine pruža dinamičnost dobro opremljenom kompaktnom karavanu

Kia cee'd druge generacije upravo navršava četvrti rođendan, a i dalje je svjež i funckionalan, posebno u karavanskoj izvedbi Sportswagon. Premda se gepekom ne može mjeriti s Octaviom kombi, nudi sve što objektivno treba.

 

Testirali smo snažniju dizelsku verziju s ručnim šaltungom i srednjim, a već bogatim paketom LX Champion.

 

Pod haubom je 136 KS, najviše među dizelašima 1.6 s jednim turbopunjačem, ali dojam nije baš takav, premda motor radi uglađeno i vuče ravnomjerno. Za ozbiljniji temperament potrebno ga je, netipično za turbodizelaše, vrtjeti iznad 4000/min. Prilično je elastičan, što može zahvaliti umjerenom vršnom momentu u širokom rasponu (280 Nm pri 15000 do 3000/min), a užitak vožnje pojačava ugodan, dobro stupnjevan mjenjač.

 

Ležanju pomažu 17-colni aluminijski naplaci s gumama 225/45.

 

Čistu peticu zaslužuje ručni mjenjač sa šest stupnjeva. Volan s električnim servo volanom riješio se „sterilnosti“ prethodnika.

 

Multilink straga kojeg u kompaktno klasi imaju „odlikaši“ (Octavia Combi i Golf Variant samo u snažnim verzijama) pruža osjetnu prednost kroz zavoje, posebno pri punom opterećenju.

 

Bez pretjerivanja – zadržavajući međuosni razmak od 2650 mm karavan je u usporedbi s kompaktom rastegnut sa 4310 na 4505 mm.

 

5,8 litara prosječno smo trošili na testu, što je umjerenom vožnjom moguće smanjiti na 5.

 

Korejci nisu štedjeli na kočnicama (prednji diskovi 290 mm) pa je zaustavni put pri 100 km/h izvrsnih 36,9 m.


Za gledanje originalnog, skeniranog članka, molimo, kliknite na donji file u pdf formatu!

 

Naručite se na RSS feed
25. 05. 2016

Kupiti ili ne kupiti: Cee'd je povoljan i izdržljiv. Usto Kia uklanja nedostatke punih sedam godina ili 150.000 kilometara. Jak argument za kupovinu jer zbog megajamstva rizik troškova ostaje predvidiv i u mladih rabljenih. „Za Golf očito nije bilo dovoljno novaca, zar ne?“ Glupim tvrdnjama poput ove kupci ...

04. 05. 2016

Druga generacija KIA-ina kompakta cee'd lansirana je prije četiri godine, ali je već stiglo vrijeme za redizajn automobila koji je osmišljen i izrađen u KIA-inu centru u Njemačkoj po ukusu europskih kupaca. Kia cee'd kao najprodavaniji auto kompaktne klase privatnim kupcima u Hrvatskoj u prošloj godini, i dalje ima sedmogodišnje jamstvo koje ne daje ni jedan proizvođač. Prigodom redizajna izvana su obavljene manje korekcije, dok je unutrašnjost podignuta na višu razinu zahvaljujući kvalitetnijim materijalima i preciznijoj završnoj obradi. ...

11. 03. 2016

Novi Sorento za broj je veći – barem na papiru. Od sada serijski nudi zavidni popis ne baš bilo kakve opreme. Kia je složila nevjerojatno dobar automobil. Možda niste upoznati, ali nova Kia Sorento već je neko vrijeme aktualna na europskom tržištu, a u naše salone stigla je sredinom svibnja. Tako je red došao i na nas da isprobamo i sami se uvjerimo u moćni Kijin SUV, model koji iz generaciju u ...

05. 02. 2016

Krajem prošle godine upoznali smo i (gotovo) oduševili se Hyundai Tucsonom (bivšem ix35) treće generacije, a sada je stigao njegov tehnološki 'blizanac', Kia Sportage četvrte generacije. To odmah ukazuje da je Kia pionir korejskog koncerna u ovom segmentu, odnosno Hyundai je 1998., kupnjom Kije, došao u posjed tehnologije kompaktnog terenca, preciznije SUV-a C-segmenta (danas im 'tepaju' - crossover). ...