Svi članci

19. 09. 2014

Korejski kompaktni monovolumen skrojen je po europskom ukusu, lijepo se ponaša na cesti i nudi sve potrebno za opušteno obiteljsko krstarenje, s čime je u skladu i dizelaš od 115 KS.

Peter Schreyer ispunio je obećanje, izrečeno tek godinu nakon prebjega iz audija u Kiju. Predstavljajući protip Kee 2007. u Frankfurtu, nai, najavio je da će svi modeli u budućnosti imati napadnu masku dizajniranu po uzoru na tigrov nos. I tako je i bilo. Najavljeni ciklus zaključen je u Parizu 2012., kad se pod svjetlima reflektora pojavila četvrta generacija Carensa. No, Schreyer nije samo ponašao formulu kojom će Kia postati prepoznatljiva. U samo par godina uspio je usaditi zapadnjački stil i dizajn je postao jedan od aduta kojima se privlače novi kupci. Novi Carens stoga više nije iznenađenje. Privlačan izgled, kvalitetna izrada, uzorito ponašanje u vožnji i bogata oprema svojstva su koja kupci danas očekuju od Kije, čak i prije nego uđu u prodajni salon.

Carens tako odlučno uskače u klasu kompaktnih monolumena, gdje će svoje mjeso pod suncem tražiti otimajući kupce Forda C-Max, C4 Picassa, VW Tourana ... Natao je na platformi cee'da, prigodno produženoj za 10 cm među osovinama kako bi se u karoseriju dugu 4,56 metara omogući ubacivanje i trećeg reda sjedala (doplata 5900 kn).
Novi Carens izgleda moderno, a savršen miks elegancije i dinamičnosti ostvaren je bez značajnih promjena u dimenzijama. Uz čiste linije bez suvišnih ukrasa, te već spomenutu masku sa saćastom rešetkom i razvučena svjetla, Carens zbilja izgleda sasvim privlačno ...

Istom filozofijom izrađena je i unutrašnjost. Naglaskom na jednostavnost i funkcionalnost stvoren je ugođaj koji uvelike podsjeća na Volkswagene, što i nije slučajno. Istodobno, materijali i kvaliteta izrade ostavljaju odličan dojam. Naslon dobro podržava tijelo, a nasloni za glavu su odlično dimenzionirani. Dužina sjedeće površine je 53 cm (širina 51) i pruža izvrsnu podršku za noge.
Prednjom armaturom vlada apsolutni red. Svi prekidači su nadohvat ruke, uključujući i komande na upravljaču među kojima je i regulator opterećenja upravljača u tri stupnja (normal, comfort i sport). Red vlada i među instrumentima, preglednim i dobro vidljivim u svim uvjetima. A isto vrijedi i za zaslon smješten na središnjoj konzoli, na kojem se projicira i slika stražnje kamere, od velike pomoći pri vožnji unatrag. Dvozonski klima uređaj se pritom pokazao učinkovitim i na stražnjim sjedalima, zahvaljujući dodatnim ventilacijskim otvorima. Za dodatan stupanj udobnosti osmišljen je i niz naoko nevažnih detalja. Primjerice, sustavom hlađenja opremljen je pretinac ispred suvozača, u podnici između prednjih i stražnjih sjedala iskopana su spremišta za skrivanje brojnih sitnica, a u prtljažniku je smješta prijenosna ručna svjetiljka koja se odložena na svoje mjesto automatski puni za sljedeću upotrebu.

No, ono što Carens uistinu čini pravim monovolumenom je količina i prilagodljivost unutarnjeg prostora. Umjesto klasične klupe, straga su tri sjedala sa zasebnim regulacijama. Uz mogućnost uzdužnog pomicanja, te regulaciju nagiba naslona, idu i uobičajene mogućnosti preklapanja. U standardnoj postavci prtljažnik ima obujam od 435 litara, a kada tome pridodamo prostor u podnici (umjesto rezerve nudi se pribor za krpanje), penje se na 493 litre. Obaranjem svih stražnjih sjedala podnica istaje ravna, što uz jedva primjetan prag olakšava upotrebu. Prtljažnik do prednjih naslona tada broji čak 200 cm, a obujam raste na priličnih 1649 litara. Postoji i mogućnost obaranja naslona prednjeg sjedala, čime se otvara prostor za utovar predmeta dugačkih preko 2,5 metara...

Premda dijeli platformu sa sportski nastrojenim cee'dom, novi Carens se na cesti ponaša potpuno drugačije. Upravlja se lakoćom, ali ugođaj koji pruža je turistički. Sve započinje od prokušanog turbodizela 1.7 CRDi, koji je u testnom modelu razvijao 115 KS. Nedostaje mu živahnosti, ali sve pokriva precizan ručni mjenjač sa šest dobro raspoređenih stupnjeva. Kočnice su uvjerljive. Uz zaustavni put od solidnih 38,6 metara pri brzini od 100 km/h, na što gotovo ne utječe broj putnika, kočnice pokazuju i ekstremnu otpornost, te mogućnost doziranja kočione sile.

Pohvalu zaslužuje i ovjes Carensa, spreman za nagle izmjene pravca. Naginjanje karoserije je umjereno, a u plesu između čunjeva nema pretjeranog proklizavanja prednjim dijelom, dok je stražnji dio stabilan i pri naglom oduzimanju gasa usred zavoja. ESP pritom spremno reagira na svaku najavu snažnijeg zanošenja, ali ne pretvara vozača u putnika. Sa spremnikom u koji stane 58 litara i potrošnjom od 5,8 litara zabilježnu na otvorenim pravcima, autonomija je gotovo 1000 km. Kada tome dodamo grad (7,1 l/100 km) i autocestu (8,0 l/100 km) prosječna potrošnja se penje na 7 litara, što je i dalje izvrstan rezultat.

Za gledanje originalnog, skeniranog članka, molimo, kliknite na donju poveznicu!
 

 

Naručite se na RSS feed
28. 05. 2014

Nakon objave u njemačkom izdanju Auto bilda, i hrvatski je poznati auto magazin objavio članak ovog iznimnog usporednog testa. Novinari su o pobjedniku utrke zapisali: Iznenađenje je savršeno – Kia je jasno ispred VW-a, a Opel zahvaljajući dobroj cijeni i privlačnim izgledu diše za vratom korejcu. Rezultat je utoliko upečatljiviji jer ovo nije usporedba malih ...

02. 04. 2014

Glasoviti njemački automobilistički magazin Auto Bild u izdanju za mjesec ožujak napravio je usporedni test kompaktnih sportskih kupea.   Kia je danas doživjela potpunu preobrazbu i krstari uz bok priznatim, zvučnim imenima automobilske industrije kao što su Opel i Volkswagen. Prošle godine Kia je dokazala da su se Kijini dizajneri uz svog voditelja, Petera Schreyera, strateški okrenuli ...

14. 03. 2014

Smješten na platformu osovinskog razmaka od 265 cm, SW u širinu broji solidnih 178 cm, a jedino što ga razlikuje od peterovratne izvedbe je centimetar veća visina i dužina od 450,5 cm. Konkretno, rastegnut je za 19,5 cm, što nije zanemarivo, no to nije znatno promijenilo koncepciju, niti zadalo neke posebne glavobolje inženjerima. Rezultat su, naime, tek minimalne novosti u putničkom ...

24. 10. 2013

Imat ćemo problema – zabrinuto su govorili europski proizvođači krajem 2006., promatrajući tada prvu generaciju cee'da, iznenađujuće solidnog kompakta i to još s (tada) rekordnim petogodišnjim jamstvom. I doista, problemi Europljana (i Japanaca) samo bubre. Sve ljepšim i kvalitetnijim ključnim modelima sa sedmogodišnjim jamstvom, čija je proizvodnja prebačena u Europu, Kia svake ...

Fatal error: Class 'Debugger' not found in /var/www/htdocs/lib/CakePHP/cake/libs/debugger.php on line 252