Svi članci

05. 02. 2016

Kia pionir korejskog koncerna u ovom segmentu

Krajem prošle godine upoznali smo i (gotovo) oduševili se Hyundai Tucsonom (bivšem ix35) treće generacije, a sada je stigao njegov tehnološki 'blizanac', Kia Sportage četvrte generacije. To odmah ukazuje da je Kia pionir korejskog koncerna u ovom segmentu, odnosno Hyundai je 1998., kupnjom Kije, došao u posjed tehnologije kompaktnog terenca, preciznije SUV-a C-segmenta (danas im 'tepaju' - crossover).


Prvi Kia Sportage predstavljen 1993., bio klasičan terenac kompaktne klase, napravljen uz pomoć Mazde (motori i mjenjači) i Forda, s kojima je Kia tada surađivala. Koncepcija podvozja i pogona 4x4 malog terenca bili su izvedeni iz legendarnog, klasičnog Jeepa, koji se u Koreji proizvodio po licenci. Prvi Sportage, koji je izgledao kao SUV,  bio je blizak s klasičnim terencem Kia Retona, koji se također prodavao u Europi.


Sportage je uspio i zbog simpatičnog dizajna, za takvu vrstu vozila te činjenice da ga je za europsko tržište proizvodio slavni njemački Karmann iz Osnabrücka (deal s vlasnikom, Fordom)! Na tržištu je izdržao do 2002., a model druge generacije, predstavljen 2004., bio je već zajednički projekt koncerna Hyundai KIA, po koncepciji SUV (dakle polu-terenac) i tehnološki blizanac s prvim Hyundai Tucsonom. U tim se modelima najviše dokazala prva generacija korejskih common-rail dizelaša 2.0 CRDI. Oba su modela bila pun pogodak, a na jesen 2008. je redizajniran.


Treći Sportage, predstavljen u ožujku 2010. na salonu u Ženevi, višestruko zanimljiv. Prvo što je tako koncipiran i dizajniran da upravo predstavljeni četvrti izgleda poput temeljito redizajniranog. Drugo, napravljen je po istoj koncepciji, kao tehnološki blizanac s Hyundai ix35. Tehnološki prvoklasan (po mnogima, omjerom plaćenog i dobivenog, najbolji kompaktni SUV svoga doba). I treće, počeo se proizvoditi u Slovačkoj, u Žilini, u jednoj od (i danas) najsuvremenijih tvornica automobila, odakle stiže i četvrti.

Uspio je iznad svih očekivanja (najprodavaniji je Kijin model na EU tržištu), uz redizajn 2014., dosegavši nakladu blizu dva milijuna. Kia Sportage četvrte generacije predstavljen je u listopadu 2015. na salonu u Parizu, ali za početak tržišne ofenzive trebat će pričekati do sljedećeg ožujka. Na prvi pogled reklo bi se, ponavljamo, redizajniran, ali, ovo je ipak potpuno novi model, s generacijskim iskorakom. Da je ipak izveden i uspješnog prethodnika (suprotno bi bilo nelogično) pokazuje zadržana širina od 1885 i visina od 1635 mm. Dužina je, pak, povećana na 4480 mm (+40), a međuosni razmak na 2670 mm (+30).


Više je novosti pod limom: udio čelika ultra-visoke čvrstoće UHTS (ultra-high-tensile-steel) povećan je sa 17 na 51 posto, što je čvrstoću strukture povećalo za gotovo 40 posto. Masa je, usprkos većim dimenzijama, smanjena za 45 kg. To doprinosi performansama i dinamičnosti. Dodatan je plus smanjenje koeficijenta otpora zraka sa 0,35 na 0,33 i sve to, ovisno o modelu, smanjuje potrošnju, od 5 do 11 posto.

EuroNCAP test još nije proveden, a kako je prethodnik osvojio pet zvjezdica, ne treba nimalo sumnjati da će to osvojiti i prethodnik, rezultatima u vrhu klase. Prostranost, korektna i u dosadašnjem modelu, dodatno je poboljšana, posebno straga. Podnica je snižena 3 cm radi pravilnijeg položaja sjedenja, uz zadržavanje udaljenosti udaljenosti od tla od 17 cm, kao u prethodniku. Uz to je prtljažnik napuhan sa 465 na solidnih 503 litre.

U benzinskoj su ponudi 1.6 GDI, atmosferski s direktnim ubrizgavanjem i 132 KS, fino dorađena verzija dosadašnjega, te 1.6 T-GDI, nova turbo verzija sa 177 KS. Dizelska je paleta zanimljivija. Osnovni je i najpopularniji 1.7 CRDI sa 116 KS (isti, a dorađeni dosadašnji). Iznad je rangiran 2.0 CRDI, sa 136 i 185 KS (dosad 136 i 184), temeljito dorađen, s olakšanim blokom i radilicom, te novim sustavom ubrizgavanja, vršnih tlakova većih od 2000 bara.

Kako je i uobičajeno, osnovne su verzije s prednjim pogonom (2WD), radi niže cijene i potrošnje, koji je dostupan s benzincem od 132 KS i turbodizelašima sa 115 i 136 KS te ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva. 'Ozbiljnije' verzije, s pogonom 4x4 (AWD), pokreću se turbobenzincem sa 177 KS te turbodizelašima sa 136 i 185 KS. Oba dizelaša 2.0 CRDI dostupna su i s automatskim 6-stupanjskim mjenjačem, a uz benzinca može se doplatiti DCT7, direktnouključivi automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva.

 

Za gledanje originalnog članka, molimo, kliknite na donju poveznicu!

http://autoportal.hr/clanak/kia_sportage_4_generacije_penicilin_za_qashqai_i_rav4

Naručite se na RSS feed
21. 12. 2015

Optima je Kijin najprestižniji model na europskom tržtu, pa je njezina četvrta generacija oblikovana pod vodstvom Petera Schreyera u Kijinom europskom dizajnerskom studiju u centru Frankfurta, mjestu koje je bilo i središte prvih testnih vožnji. Četvrta generacija prestižne limuzine opsežno je obnovljena, pa je sad šira, duža i viša, a produžen je i međuosovinski razmak. Unutrašnjost stoga nudi izdašnu ...

24. 11. 2015

S novom generacijom Optima, koja je u odnosu na prethodnu duža i viša 10 mm, sada ima više prostora, serijsku opremu iz snova, atraktivniji izgled i poboljšani 1.7 CRDi motor, jedini u nas dostupan. Upravo na taj motor Kia polaže najveće nade i očekivanja. U odnosu na prethodnu inačicu, poboljšan je, ima više snage i veći okretni moment, a ispušta 14 posto manje CO2 – 110 g/km. Razvija 141 KS (prije 136) ...

11. 09. 2015

Za razliku od prvih početaka 2002. godine kada je predstavljen prvi Sorento, Kia je nakon 12 godina stvorila potpuno novi automobil, koji je za razliku od prethodnika, gdje je naglasak bio na praktičnosti i cijeni, sada puno luksuzniji i kvalitetniji, uz dozu praktičnosti i prostranosti. Treća generacija Sorenta atraktivnija je od prethodnika, pri čemu je prednost dana prednjem dijelu, tako da ...

25. 05. 2015

Treća generacija popularne Kije Sorento stigla je na hrvatsko tržište. Premda će kupcima na raspolaganju biti nekoliko paketa opreme, dva dizelska motora te prednji ili uključivi 4X4 pogon, zastupnik je zasad mogao osigurati tek najopremljeniju izvedbu sa 2,2-litrenim CRDi dizelašem od 200 KS, 6-stupanjskim automatskim mjenjačem, pogonom 4x4 i opremom EX Platinum.   Cijena takvog Sorenta do ...