GLOBALNO USKLAĐEN ISPITNI POSTUPAK ZA LAKA VOZILA (WLTP)

Za jasniju sliku emisija i potrošnje vozila

Kriteriji za ispitivanje onečišćujućih tvari u automobilima, emisijama i potrošnji goriva se mijenjaju. Razlog tomu je zastarjeli tzv. Novi europski ciklus vožnje (NEDC), sustav koji je predstavljen osamdesetih godina prošloga stoljeća. Zato će taj sustav biti zamijenjen Globalno usklađenim ispitnim postupkom za laka vozila (WLTP). Dok je NEDC zasnovan na teorijskoj vožnji, novi laboratorijski test dizajniran je kako bi se pružila točnija slika potrošnje goriva, zagađivača i emisija CO2 u osobnim automobilima. WLTP je bio kao globalni probni ciklus pokrenut u različitim regijama svijeta s namjerom da podaci budu usporedivi po cijelom svijetu. Sustav se postupno uspostavlja diljem Europske unije i drugim regijama svijeta. Od rujna 2018. svi će novi automobili morati biti certificirani prema novom WLTP standardu.

Koja je razlika između NEDC-a i WLTP-a?

Svrha novog WLTP ispitivanja je pružiti precizno usporedive podatke o vozilu koji bolje odražavaju stvarne uvjete vožnje. Na primjer, dok je stari NEDC standard pokrivao samo tri scenarija vožnje (gradsku, izvangradsku, kombiniranu), vozni ciklus WLTP-a razdijeljen je na četiri dijela s različitim prosječnim brzinama: niska, srednja, visoka i vrlo visoka. Svaki dio sadrži različite faze vožnje, zaustavljanja, ubrzavanja i kočenja. Za određen tip vozila svaka konfiguracija pogonskog sklopa je ispitana s WLTP-om za najlakšu (najekonomičniju) i najtežu (najmanje ekonomičnu) verziju vozila. U obzir su uzeti i učinci dodatne opreme na težinu, aerodinamiku itd. Rezultat toga je produžavanje faze testiranja kao i cjelokupnog postupka. Kombinacija svih novih mjera morala bi ponuditi istinsku sliku izvedbe automobila tijekom vožnje. Važno je napomenuti da se ispitivanje još uvijek temelji na laboratorijskim podacima. WLTP ne može mjeriti pojedine varijable, kao što je primjerice, osoban način vožnje, što također može utjecati na potrošnju goriva i emisije.

Usporedba NEDC-a i WLTP-a:
TESTNI UVJETI
NEDC
WLTP
Trajanje testa
20 min.
30 min.
Dužina testa
Približno 11 kilometara
Približno 23 kilometara
Vrijeme provedeno u mirovanju
25 %
13 %
Ispitne faze
Grad, izvan grada (kombinirano)
Niska, srednja, visoka, vrlo visoka (kombinirano); (uz to: “Grad” za električna vozila i vozila s plug-in hibridima)
Brzina
Prosječna: 34km/h
Najveća: 121 km/h
Prosječna: 46.6 km/h
Najveća: 131 km/h
Početna temperatura
20 - 30°C – hladni start motora
14°C – 23°C – hladni start motora
Mogućnosti dodatne opreme
Zanemareno
Vrijednosti CO2 sada će uključivati težinu i utjecaj dodatne opreme, kao što su gume, klimatizacija itd., na aerodinamiku.

Pregled svih prednosti WLTP-a:

  • Realističniji prikaz učinka vožnje
  • Veći raspon voznih situacija (gradska vožnja, prigradska vožnja, glavna cesta, autocesta)
  • Ispitivanje na većim udaljenostima
  • Realističnije radne temperature
  • Veće prosječne i maksimalne brzine
  • Dinamičnije i reprezentativnije ubrzavanje i usporavanje
  • Kraća zaustavljanja
  • Izborna oprema: CO2 vrijednosti i potrošnja goriva primjenjiva za vozila koja su njome opremljena
  • Stroži uvjeti postavki i mjerenja automobila
  • Krajnje vrijednosti omogućavaju prikaz dostupnih opcija za slične modele vozila.
Kako će te promjene utjecati na mene kao vlasnika Kia vozila?
Ako ste kupili Kijino vozilo 2017. koje prikazuje stari NEDC sustav, možda ste primijetili kako isti automobil s novim WLTP sustavom pokazuju više vrijednosti CO2. To je posljedica strože i temeljitije naravi novog sustava ispitivanja. Kako bi se spriječila zbunjenost, vozila koja su stavljena na tržište u prijelaznom razdoblju i dalje će prikazivati vrijednosti prevedene prema starom NEDC sustavu kako bi bile lakše usporedive. Još jedna važna napomena: ispitivanja neće utjecati na stvarnu potrošnju goriva, ali zbog strožih mjerenja mogu pokazivati više vrijednosti CO2.
Hoću li morati plaćati veći porez?
Više CO2 tijekom prijelaznog razdoblja ne bi smjelo povećati porezna davanja. Nacionalne vlade moraju formulirati poštene propise koji će omogućiti da kupnja novog modela istog automobila ne dovede do dodatnog financijskog tereta.
Za dodatne informacije obratite se svom nacionalnom automobilskom savezu.
Kako će to utjecati na različite pogone?
Uobičajeni benzinski i dizelski motori mjerit će se prema navedenim postupcima. Međutim, plug-in hibridna vozila prolazit će dodatna ispitivanja koja će uzeti u obzir različito stanje napajanja. Na primjer, jedan dio ispitivanja mjeriti će performanse s punom baterijom, a test će se ponavljati sve dok se baterija ne isprazni. Završni test će mjeriti podatke izvedene iz snage dobivene isključivo motora s unutarnjim izgaranjem i regenerativnog kočenja. Tako će kombinirani podaci činiti osnovu za određivanje razine emisija CO2.

WLTP – vremenski okvir prijelaza:

Od
rujna 2017.
godine
Novi modeli su ispitivani prema WLTP postupku. Tijekom prijelaznog razdoblja dobiveni podaci prevedeni su natrag u NEDC vrijednosti, kako bi se olakšala usporedba sa starim modelima.
Rujan 2018.
godine:
Sva vozila koja se prodaju u EU, kao i u Švicarskoj, Turskoj, Norveškoj, Lihtenštajnu, Izraelu i Irskoj, moraju biti certificirana s WLTP-om. Iznimka su vozila s kraja serije – određen broj vozila koja nisu prodana i nalaze se u skladištu, a odobrena prema starom NEDC sustavu, bit će dostupna još godinu dana.
Siječanj 2019.
godine:
Svi automobilski zastupnici prikazivat će vrijednosti isključivo u skladu s WLTP postupkom za sve nove modele vozila.
Prosinac 2020.
godine:
Sve države koje će usvojiti zakone EU o registraciji vozila, moraju osigurati za sva vozila WLTP procesnu vrijednost.

Za zelenu budućnost s WLTP-om - jasna slika, sjajna prilika

Iako nove WLTP mjere u početku mogu pokazivati višu razinu onečišćenja, ova su ispitivanja veliki poticaj za učinkovitiju vožnju. U Kiji smo predani budućoj ekološki prihvatljivijoj budućnosti. Kao dio našeg petogodišnjeg Zelenog cilja, povećavamo opskrbu automobila s učinkovitom potrošnjom goriva i kontinuirano razvijamo nove mjere za zeleniju vožnju.

2015. godine pokrenuli smo naš prvi, potpuno električni automobil, Kia EV, a potom 2016. slijedi Kia Niro, naš prvi hibridni terenac (HUV) i 2018. potpuno električni Kia Niro. Do 2020. godine znatno ćemo povećati našu liniju zelenih vozila.

Kijin vodič za bolju zelenu vožnju

EcoDynamics – inteligentno mišljenje:

Naša učinkovita tehnologija EcoDynamics pomaže u uštedi do 12% više goriva i smanjenju emisije ugljika – tehnologija isključuje motor kada je vozilo u stanju mirovanja i ponovno uključuje kada pritisnete spojku.

Pokazivač ručice mjenjača:

Pokazivač ručice mjenjača savjetuje Vam kada biste trebali promijeniti brzinu zbog uštede goriva, smanjenja emisija i habanja.

Manje je više:

Smanjite uporabu klima-uređaja i ventilacije – kao i svakodnevni kućanski uređaji, oni također troše energiju, što utječe na potrošnju goriva.

Pametno zaustavljanje:

Izbjegavajte prazan hod motora. Ako ste u mirovanju na cesti duže od 40 sekundi, isključite motor kako biste uštedjeli gorivo.

Gume:

Redovito provjeravajte svoje gume. Nedovoljno napunjene gume troše gorivo, utječu na upravljanje vozilom i tako povećavaju potrošnju.

Reciklirajte Vaše vozilo

Jedan od naših ciljeva je uklanjanje ekološki prihvatljivih automobila na jednako prihvatljiv ekološki način. Zato upotrebljavamo Smjernice za dizajn i recikliranje (DfR) i nudimo shemu recikliranja istrošenog otpada.