Dizajnerski „mamac za oči“ – Kia Sportage
net.hr, 25.06.2022

Kia Sportage oduševila nas je svojim praktičnim i zabavnim funkcijama

19.8.2022

U rubrici 'Ženski kut' testirali smo Kiu Sportage, SUV kojeg pokreće benzinski motor sa 150 KS. Ovaj genijalan i prezabavan auto pravi je mamac na tržištu, a osim svojim funkcijama i opcijama, privlači i moćnim dizajnom.

Prije nešto više od godinu dana, Kia je promijenila svoj vizualni identitet logotipa. S takvim, izmijenjenim logom, često se danas ljudi zbune na cesti kada vide nove modele ove marke, pitajući se o kojem se autu uopće radi. 

Novi logotip krasi i jedan njihov nadaleko poznati model, Kiu Sportage, koji sam nedavno imala prilike isprobati.

Sportage se za Europsko tržište proizvodi u Slovačkoj, a i sami njegovi gabariti prilagođeni su onome što Europljani vole i trebaju. Osim potpuno novog izgleda, automobil se može pohvaliti i većim prtljažnikom, a ima i više prostora za glavu i noge.

Pun zabavnih opcija i funkcija
Sportage izvana djeluje zaista moćno, kako i uostalom, priliči jednom SUV-u. Koliki je i koliko je veći od ostalih automobila, shvatila sm tek kada sam ga ostavila na parkingu, gdje se moja Kia u usporedbi s ostalim autima doimala kao div. Moćni izgled Sportaga pojačavaju i prednja LED svjetla u obliku bumeranga, kao i stražnja svjetla koja spaja elegantna lajsna. 
Kada smo već kod njegovih svjetala, valja istaknuti kako se radi o pametnim svjetlima. Riječ je o inteligentnom sustavu koji ne zasljepljuje vozače koji vam dolaze ususret, a radi na principu da snop svjetla zaobilazi druga vozila. Tako da - nikada nećete najljutiti druge vozače sa svjetlima, jer pametni sustav će se pobrinuti da svjetla ne smetaju.

Pošto se radi u SUV-u, u auto se jako lako ulazi, a tu su i svi drugi benefiti koje imamo kada je riječ o ovakvim automobilima - iznimna preglednost jer se sjedi povišeno, komocija te prostrana kabina u kojoj ćete uživati gdje god da sjedite. U kabini prevladavaju kvalitetni detalji, kokpit je presvučen kožom pa se sve doima jako fino i uglađeno. Za još ljepši ugođaj tu je i LED osvjetljenje koje može svijetliti u čak 64 boje.

U prednjem dijelu vozila dominiraju vozačev displej i glavni ekran. Ta dva, zasebna ekrana dimenzija 12,3 inča, dizajnerski su izvedeni tako da imate osjećaj da se radi o jednom velikom ekranu koji se proteže duž više od polovice dužine kokpita. Ispod glavnog ekrana još je jedan višenamjenski displej, koji može mijenjati svoje funkcije. Na njemu tako možete regulirati klimu, a jednim pritiskom na dodirni zaslon mijenjate mu funkcije, odnosno prebacujete ga na ekran na kojem se namješta radio, navigacija i ostalo.

Super praktično i funkcionalno. Na isti princip promjene rade i kotačići - oni su čas za regulaciju temperature u autu, a čas za regulaciju jačine zvuka. Što se samog glavnog ekrana tiče, krase ga dobar odaziv i dobra rezolucija, kao i pregršt funkcija koje se nude na njemu. Meni je posebice fora bila funkcija snimanja glasovnih zapisa. Što god da snimite, to vam ostaje u memoriji, pa ta opcija super dođe kao kakav podsjetnik na neke stvari kojih se sjetite u vožnji. Primjerice, da nakon posla morate stati u trgovini i kupiti kruh. Još jedna fora opcija je i takozvani tihi mod. Odnosno, kada upalite tu opciju zvučnici straga će se ugasiti, a sprijeda će se zvuk utišati - super opcija ako putnici straga zaspu, a vi ih ne želite probuditi. Osim što ima dovoljno prostora za putnike, u autu se nalazi i dovoljno prostora za odložiti stvari.
Pretinci su ogromni, tako da po tom pitanju nećete imati problema sa "skladištenjem" stvari koje trebate da vam budu na dohvat ruke u vožnji. Sjedala su napravljena u kombinaciji kože i tkanine, mogu se ugrijati za vrijeme zimskih dana, a auto ima i opciju grijanja volana.

U komociji i prostranosti u Sportageu uživat će i putnici na stražnjoj klupi, koja nudi jako puno mjesta. U stražnjem dijelu automobila je i klima, tu su čak dva stupnja grijanja sjedala, USB priključci za punjenje mobitela, ali i fora kukica na sjedalu gdje možete okačiti jaknu ili sako i biti sigurni da vam se ništa neće izgužvati. Ono što bi dodatno moglo razveseliti putnike straga je i to da se sjedala mogu naginjati, pa ćete i straga moći namjestiti svoj idealni položaj sjedenja.

Zapremnina prtljažnika našeg testnog modela iznosila je 591 litara, a kada se spusti stražnja klupa, dobit ćete ravan pod i zapremni prostor od 1780 litara. Sjedala se spuštaju potezanjem ručice u prtljažniku, a ispod na dnu nalaze se i manji pretinci u koje možete nešto spremiti. Također, super praktično je i to da se sjedala spuštaju na tri dijela, odnosno u omjerima 40:20:40.

Cijela paleta motora
Kia Sportage dolazi s cijelom paletom motora, pa tako možete kupiti benzinca, dizelaša, blagog hibrida i plug-in hibrida. Naš model došao je s benzinskim motorom jačine 150 KS, a autić nam je bio uglađen i fin, pa čak i s ručnim mjenjačem. ne znam zašto, no ako mene pitate, u njega bi mi više "sjeo" automatski mjenjač. Nije se mučio pri ubrzavanju, pa čak niti na autocesti pri većim brzinama, tako da mu je ovih 150 KS i više nego dovoljno za sve potrebe koje ćete imati s njim. Za vožnju su vam na raspolaganju tri načina, eco, sport i normal. 

Sportage je pun sigurnosne opreme; točnije, vozačima će na raspolaganju biti čak 17 sustava sigurnosti. Tu je automatsko kočenje, držanje u traci, a jedna od zgodnijih stvari meni osobno svakako je bio znak upozorenja da je vozilo ispred vas krenulo. Za one koji vole malo opakije ceste, u ponudi je i model 4x4.

Cijena ovog modela je 264.690 kuna, a za taj novac dobit ćete siguran, praktičan i obiteljski SUV sa sedam godina garancije, koji je meni osobno u svojoj unutrašnjosti bio jako zabavan. Pregršt opcija koje se nude u ovom autu pravi su mamac za one koji vole razigrane automobile. A taj segment će vas, vjerujte mi na riječ, očarati i privući, iako možda od automobila to i niste tražili. Sportage je mrak i ako o njemu razmišljate, nećete požaliti ako upravo ovaj model postane vaš novi limeni ljubimac...

Za gledanje originalnog članka, molimo, kliknite OVDJE
 

Posljednje vijesti