48-voltni blagi hibrid i Kijin novi inteligentni ručni mjenjač za obitelj Ceed

EcoDynamics+ 48-voltni dizelski blagi hibrid od sada u ponudi modela Ceed

‘Clutch-by-wire’ inteligentni ručni mjenjač

I EcoDynamics+ izvedbe sa 7-godišnjim jamstvom

29.7.2020

Kia Motors predstavila je novi ‘EcoDynamics+’ 48-voltni blagi dizelski hibrid (MHEV) za sve karoserijske izvedbe Ceeda. Tako će novi pogon pored Ceedovog hatchbacka biti raspoloživ i kod karavanskog Ceed Sportswagona, shooting brake ProCeeda i crossovera XCeeda.

Pogon EcoDynamics+ smanjenjem emisija CO2 i troškova održavanja poboljšava učinkovitost 1,6-litrenog dizelskog motora ‘Smartstream’. Novi pogon nudi se kod snažnije i slabije izvedbe motora –115 KS i 136 KS – dok je kod ProCeeda u ponudi samo snažnija izvedba.

Blagi hibrid snižava emisije CO2 za 5~10% i ujedno pruža jednake performanse
Blagi hibrid snižava emisije CO2 za 5 do 10 posto (NEDC 2.0, kombinirano), ovisno o izvedbi karoserije, mjenjača, snazi motora i opremi vozila. Ono što vrijedi istaknuti je da tehnologija MHEV poboljšava učinkovitost motora, dok performanse motora ostaju nepromijenjene.

I EcoDynamics+ izvedbe sa 7-godišnjim jamstvom
Kia Ceed, Ceed Sportswagon, ProCeed i XCeed s blagim dizelskim hibridom EcoDynamics+ dolaze iz Kijine europske tvornice u Slovačkoj (Žilina) i kao i sve ostale Kije mogu se pohvaliti 7-godišnjim jamstvom na cijelo vozilo (do 150.000 kilometara, prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).

Dizelski blagi hibrid EcoDynamics+ s ‘motor’ i ‘generator’ načinima djelovanja
Ceedov MHEV pogon djeluje zajedno s Kijinim ‘Smartstream’ 1,6-litrenim dizelskim motorom, koji je najčišći dizelski motor kod ovog najstarijeg južnokorejskog proizvođača automobila i maksimizira štedljivost s pomoćnim električnim okretnim momentom i regenerativnim kočenjem.

EcoDynamics+ nastao je s ciljem pružanja maksimalne štedljivosti motora s unutarnjim izgaranjem koji koristi i rekuperira električnu snagu. Sustav nadomješta okretni moment motora snagom kompaktne 48-voltne litij-ionske polimerne baterije, a i produljuje ‘nedjelovanje’ zahvaljujući novom starterskom generatoru za blage hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator - MHSG).

MHSG je preko remena povezan do radilice i neprimjetno preklapa između načina ‘motor’ (elektro motor) i ‘generator’. U načinu ‘motor’, tijekom ubrzavanja MHSG omogućava dodatnu električnu snagu i tako smanjuje opterećenost motora i smanjuje emisije. Kod smanjivanja brzine MHSG pod određenim uvjetima preklapa na način ‘generator’ čime rekuperira energiju s radilice kako bi napunio bateriju.

Kijin ‘U3’ 1.6 CRDi koristi tehnologiju selektivne katalitičke redukcije (SCR), koja je aktivna tehnologija nadzora emisija, koja osjetno snižava emisije. Stoga motor emitira manje ugljičnog dioksida, posebice materijâ i nitrogen oksida (Nox) u odnosu na prijašnje Kijine dizelske motore. Motor je raspoloživ i u slabijoj (115 KS) i u jačoj izvedbi (136 KS).

‘Clutch-by-wire’ inteligentni ručni mjenjač
Ceed je jedan od prvih modela Kia s novim inteligentnim ručnim mjenjačem (iMT), koji će biti u ponudi samo kod blagih hibrida EcoDynamics+. Sustav ‘clutch-by-wire’ doprinosi manjoj potrošnji goriva i nižim emisijama CO2, dok ujedno zadržava vozne karakteristike klasičnog ručnog mjenjača.

Umjesto mehaničke veze iMT kvačilo kontrolira potpuno elektronički. Neprimjetno se integrira sa starter-generatorom blagog hibrida (MHSG) i gasi motor prije nego Kijin ISG sustav stani/kreni (Idle Stop & Go) u »coastingu« - to je stanje kada vozilo ide bez gasa po inerciji i polako se zaustavlja do potpunog mirovanja. Također omogućava kratka vremenska razdoblja »ugašenog motora« tijekom coastinga pri brzini do 125 km/h koja se neprimjetno ponovo aktiviraju kada vozač pritisne papučicu gasa ili kvačila. Sustav u realnim voznim uvjetima može smanjiti potrošnju goriva i sniziti emisije CO2 za oko 3%.

Auto ostaje u izabranoj brzini i kada se motor ugasi. Zahvaljujući snazi koju omogućava MHSG motor se ponovno pali odmah nakon što vozač pritisne na papučicu kočnice ili gasa. Ako vozač pritisne kvačilo kako bi promijenio stupanj prijenosa (kod uključenog kvačila) ili ako je brzina vozila preniska za trenutni stupanj prijenosa onda se pali motor u položaju “neutral”.

Niže emisije CO2 i jeftinije održavanje vozila
Emisije CO2 za izvedbe Ceed i Ceed Sportswagon iznose 96 g/km, ukoliko je vozilo opremljeno s iMT mjenjačem, odn. 99 g/km u slučaju opcijskog 7-stupanjskog mjenjača s dvostrukim kvačilom (7DCT, kombinirano, NEDC 2.0)*. To predstavlja poboljšanje od 5, odn. 9,2 posto u odnosu na 1,6-litreni dizelski Smartstream motor bez 48-voltnog blagog hibrida. Kod ProCeeda emisije u kombiniranom načinu iznose 103 g/km (s iMT mjenjačem), odn. 104 g/km (s 7DCT), što je poboljšanje od 7,2, odn. 6,3 posto. Xceedove emisije emisije 101 g/km (iMT) odn. 108 g/km (7DCT), što je poboljšanje od 7,3, odn. 6,1 posto.*

*Potrošnja goriva i emisije: mjereno po standardu WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) pretvoreno  u novi europski vozni ciklus NEDC (New European Driving Cycle) 2.0.

Kia. Prva u razvoju.

***


Kia Motors Corporation spada među najuspješnije globalne automobilske kompanije s naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Tvrtka utemeljena 1944. godine proizvede oko 3 milijuna vozila godišnje, koja putem razgranate prodajno-servisne mreže prodaje u 180 država. Kompanija širom svijeta zapošljava više od 51.000 ljudi, godišnje prihode od 47 milijardi USD i njihov adut je europski automobilski način rada. Ključna uloga u razvoju vozila namijenjenih europskom tržištu povjerena je tehničko-razvojnom i dizajnerskom centru u Frankfurtu. Dizajniranje svih vozila Kia odvija se pod vodstvom svjetski poznatog njemačkog dizajnera Petera Schreyera. Njegov rad potvrđuju brojne europske i međunarodne dizajnerske nagrade, kao što su red dot award, iF product design award i Automotive Brand Contest za najbolji dizajn u automobilizmu. U studiji 2019 J. D.  Power IQS Kia je zauzela 1. mjesto od svih masovnih brendova. Izrazito europsku orijentiranost Kia dopunjuje svojom modernom tvornicom u slovačkoj Žilini i europskim tehničkim centrom za razvoj i proizvodnju motora, koji Kiju postavljaju na tron proizvoditeljča automobila s rekordno niskom potrošnjom goriva. Kia je između ostalog i službeni automobilski partner Svjetskog prvenstva u nogometu i UEFA Europa League, najvećeg klupskog natjecanja na svijetu i glavni sponzor teniskog grand slama turnira Australian Open. Slogan tvrtke »The Power to Surprise« predstavlja globalnu predanost proizvodnji automobila, koji modernom tehnikom, naprednim rješenjima i neprestanim inovacijama premašuju očekivanja kupaca i s revolucionarnim 7-godišnjim jamstvom predstavljaju najbolji izbor za Vaš novac.

 

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani