Kia će se u narednim godinama drastično promijeniti

Grupacija Hyundai-Kia više neće biti (samo) proizvođač automobila

28.11.2019

Kia i njena krovna grupacija Hyundai Motor Group (HMG) u zadnjim su godinama doživjeli mnogo promjena. Otkako je Chung Euisun postao potpredsjednik grupacije HMG, koja ima pod svojim okriljem sestrinske marke Kia i Hyundai te dobavljača dijelova za prvu ugradnju i originalne rezervne dijelove – Mobis, Kia je doživjela brojne promjene.

Preveliki proizvodni kapaciteti proizvođača automobila
Gospodin Chung, koji je bio na čelu Kije od 2005. do 2009. godine, kada je preuzeo trenutni položaj potpredsjednika grupacije, na nedavnom susretu sa zaposlenicima izrazio je zabrinutost automobilske industrije zbog prevelikih proizvodnih kapaciteta.

Naime, širom svijeta godišnji proizvodni kapaciteti ove dosta konzervativne industrijske grane premašuju prodaju za čak 25 milijuna vozila, što po njegovom mišljenju znači da će mnogi propasti na putu buduće mobilnosti. „Pritom se uopće ne radi o proizvodnji lijepih vozila", smatra Chung i dodaje: „Stoga je za nas bitno da strankama pored vozila ponudimo inovativne usluge i rješenja.”

Grupacija Hyundai-Kia više neće biti (samo) proizvođač automobila
49-godišnji Chung, koji je kao jedinac i jedini nasljednik većinskog vlasnika i direktora Chung Mong-koo-a i unuk osnivača konglomerata HMG Chung Ju-yunga, rekao je i da će automobili predstavljati oko 50 posto portfelja grupacije, privatna zračna vozila oko 30 posto, a preostalih 20 posto predstavljat će robotika.

To znači da grupacija u skoroj budućnosti više neće biti proizvođač automobila nego ponuđač usluga mobilnosti (Mobility Service Provider).

Stoga po njegovom mišljenju grupaciji treba još više drastičnih promjena koje će se morati odražavati kroz bolje rezultate. „Smatram da je učinkovitost najvažniji čimbenik rada", rekao je Chung i dodao: „Grupacija mora stvarati profit uz ispunjavanje brojnih obveza. Zato moramo biti pri svojem radu učinkoviti i okretni."

Opuštena korporativna kultura

Promjene je doživjela i korporativna kultura, npr. s odustajanjem od propisanog kodeksa oblačenja i uvođenjem pojednostavljenog sustava plaća. Vodeći ljudi HMG-a između ostalog su pojednostavili različite izvještaje koji su postali i aktualniji. Gospodin Chung o tome je rekao: „Mrzim kompleksne postupke izvještavanja i ne želim kompleksna objašnjenja koja su ukrašena bespotrebnim PowerPoint prezentacijama" i dodao kako želi da njihovi zaposlenici nastave s jednostavnim načinom pružanja informacija.

Chung je na opuštenom druženju sa zaposlenicima rekao i: „Grupacije je doživljavala promjene sve od samog osnivanja, ali smatram da su se iste u posljednjih 10 godina usporile. Trendovi na globalnim tržištima brzo se mijenjaju, dok smo mi kod mijenjanja samih sebe spori. Stoga moramo provesti drastične promjene koje moraju biti usmjerene ka postizanju boljih rezultata."

 

Kia. Prva u razvoju.


***

Kia Motors Corporation spada među najuspješnije globalne automobilske kompanije s naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Tvrtka utemeljena 1944. godine proizvede oko 3 milijuna vozila godišnje, koja putem razgranate prodajno-servisne mreže prodaje u 180 država. Kompanija širom svijeta zapošljava više od 51.000 ljudi, godišnje prihode od 47 milijardi USD i njihov adut je europski automobilski način rada. Ključna uloga u razvoju vozila namijenjenih europskom tržištu povjerena je tehničko-razvojnom i dizajnerskom centru u Frankfurtu. Dizajniranje svih vozila Kia odvija se pod vodstvom svjetski poznatog njemačkog dizajnera Petera Schreyera. Njegov rad potvrđuju brojne europske i međunarodne dizajnerske nagrade, kao što su red dot award, iF product design award i Automotive Brand Contest za najbolji dizajn u automobilizmu. U studiji 2019 J. D.  Power IQS Kia je zauzela 1. mjesto od svih masovnih brendova. Izrazito europsku orijentiranost Kia dopunjuje svojom modernom tvornicom u slovačkoj Žilini i europskim tehničkim centrom za razvoj i proizvodnju motora, koji Kiju postavljaju na tron proizvođača automobila s rekordno niskom potrošnjom goriva. Kia je između ostalog i službeni automobilski partner Svjetskog prvenstva u nogometu i UEFA Europa League, najvećeg klupskog natjecanja na svijetu i glavni sponzor teniskog grand slama turnira Australian Open. Slogan tvrtke »The Power to Surprise« predstavlja globalnu predanost proizvodnji automobila, koji modernom tehnikom, naprednim rješenjima i neprestanim inovacijama premašuju očekivanja kupaca i s revolucionarnim 7-godišnjim jamstvom predstavljaju najbolji izbor za Vaš novac.

 

 

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani