Kia je nakon prijeđenih 4.100 kilometara dobila novi uvid u elektrifikaciju vozila u Europi

Kijina ‘električna misija’ je s potpuno električnim e-Nirom posjetila najrazvijenija europska tržišta električnih vozila

24.9.2019

Kia Motors je objavila izvještaj u kojem predstavlja glavne trendove na području elektrifikacije Europe. ‘Električna misija’ - 4.100 kilometara dugo putovanje po najrazvijenijim tržištima za električna vozila, provedena je u suradnji s tvrtkom World Shopper koja se bavi istraživanjem u automobilskoj djelatnosti.

‘Električna misija’ - 4.100 km po Njemačkoj, Nizozemskoj, Danskoj, Švedskoj i  Norveškoj
10-dnevnu električnu misiju izvodila je ekipa istraživača koja je posjetila sjevernoeuropske gradove koji kroje budućnost električne mobilnosti. Istraživači su čak 4.100 kilometara dugo putovanje s potpuno električnim crossoverom Kia e-Niro izveli u mnogim mjestima Njemačke, Nizozemske, Danske, Švedske i Norveške.

Izvještaj iznosi prepreke za šire prihvaćanje električnih vozila i predlaže kako se mogu pojedinci, poduzeća i vlade uhvatiti u koštac s tim
Tijekom putovanja su se analitičari World Shoppera susreli s više od stotinu službenika koji donose odluke i svima onima koji nešto znače u svijetu elektrifikacije vozila, prikupljali podatke i dobili izravan uvid u situaciju. Istraživači su se također susreli i s korisnicima te tako saznali mnogo o svemu što se tiče električnih vozila, infrastrukturi punionica, trendovima prihvaćanja električnih vozila te kako su uključili električna vozila u svoju svakodnevicu. Izvještaj navodi da korisnike još uvijek odbija visoka cijena električnih vozila, neprimjerena infrastruktura punionica i dugotrajno punjenje. Suština je da izvještaj pokazuje kako su vozači brzo prešli s vozila s benzinskim i dizel motorima na električna vozila i uključili ih u svoj način života.

Instaliranje domaće punionice
Autori izvještaja saznali su da korisnici lakše prelaze s fosilnih goriva na struju ako instaliraju domaću punionicu. Kućne punionice, koje su često subvencionirane ili ih prodavači nude prilikom kupovine vozila, vozačima omogućavaju da imaju svako jutro punu bateriju, što je luksuz kojim se ne mogu pohvaliti vlasnici konvencionalnih vozila. Vlasnici Kia e-Nira, npr. mogu s jednim punjenjem dnevno prijeći do 455 kilometara (WLTP kombinirani ciklus), što je puno više od njihovih dnevnih potreba. Izvještaj dalje navodi da je za prosječnu vožnju dovoljno oko 4 kilovata e-Nirove baterije koja ima kapacitet od 64 kWh.

Prilagođavanje navika „točenja”  
Dok istraživanje Kije i World Shoppera naglašava prelazak na punjenje vozila kod kuće ili na poslu, mnogo je ljudi s prilagođavanjem svojih svakodnevnih navika punjenja prihvatilo električna vozila. U Norveškoj, primjerice, mnogo vozača vrijeme punjenja koristi za prehranu, ispijanje kave ili pregledavanje elektronske pošte.

Širenje mreže brzih punionica na benzinske crpke na glavnim cestama vozačima omogućava punjenje vozila za tjedne vožnje za samo 30 minuta. Na primjer, punjenje vozila koje ima baterijski sklop s kapacitetom od 50 kWh na brzim punionicama snage od 175 kW omogućava 80-postotno punjenje baterije za samo 15 do 30 minuta.

Riječ „od usta do usta“ i iskustvo ostalih korisnika
Kia je tijekom izvođenja istraživanja između ostalog došla do saznanja da je jedan od najlakših načina za prevladavanje nedoumica vlasnika vozila s pogonom na fosilna goriva u vezi s električnim vozilima da čuju pozitivna iskustva prijatelja i članova obitelji. S električnim vozilima dugog dometa (npr. e-Niro), koja omogućavaju prijevoz uz nulte emisije, brojni vozači za to da promijene svoje mišljenje moraju čuti o dodanoj vrijednosti nižih troškova djelovanja i održavanja, kao i o nižim trošarinama. Riječ „od usta do usta“ i dalje ostaje prvi razlog zbog kojeg su mnogi ljudi prešli na struju, dok je dug domet nove generacije električnih vozila u očima kupaca omogućio njihovu ravnopravnost s konvencionalnim vozilima.

e-Niro u prodaji u Europi; nulte emisije i čak 455 km dometa jednim punjenjem
Kijin prvi potpuno električni crossover e-Niro nudi domet do 455 kilometara jednim punjenjem (odn. do 615 kilometara u gradu). Novi Kia e-Niro, koji se već prodaje u nekim europskim zemljama, nudi veći domet od mnogih benzinskih vozila i većine električnih vozila (čak  i više od mnogo skupljih električnih vozila), uz nulte emisije ispušnih plinova. Njegova jedinstvena kombinacija stila i praktičnosti dolazi zajedno s Kijinim nenadmašivim 7-godišnjim jamstvom (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja prijeđenih kilometara), koje obuhvaća i baterije i elektromotor.

Kia e-Niro na raspolaganju je s litij-ionskom polimernom baterijom kapaciteta 64 kWh ili s baterijom kapaciteta 39,2 kWh, koja nudi domet do 289 km. Za punjenje baterije snažnije izvedbe e-Nira (64 kWh) na brzim punionicama  snage 100 kW s 20 % na 80 % baterije potrebne su samo 42 minute.

Novi e-Niro pravit će društvo postojećim izvedbama klasičnog hibridnog i plug-in hibridnog Nira koji su od lansiranja 2016. godine širom svijeta prodani u više od 250.000 primjeraka – od toga u Europi više od 90.000.

S obzirom na to da su u mnogim zemljama EU i EFTA kupcima električnih i plug-in vozila na raspolaganju brojne povlastice (oslobođeni dodatnih trošarina, besplatan parking na posebnim parkiralištima, dozvola za vožnju na prometnim trakama namijenjenim javnom prijevozu i sl.) i poticaji (u Hrvatskoj za el. vozila iznosi čak 80.000 kuna, odnosno 40.000 kuna za plug-in vozila, ali su razgrabljeni za jedan dan, u susjednoj Sloveniji poticaj za električna vozila iznosi 7.500 eura, a za plug-in hibride 2.000 eura), koji bitno utječu na omasovljavanje ovakvih vozila, nadamo se da će i kod nas kupcima novih vozila biti na raspolaganju što više navedenih pogodnosti.

Kia. Prva za ljude.

***


Kia Motors Corporation spada među najuspješnije globalne automobilske kompanije s naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Tvrtka utemeljena 1944. godine proizvede oko 3 milijuna vozila godišnje, koja putem razgranate prodajno-servisne mreže prodaje u 180 država. Kompanija širom svijeta zapošljava više od 51.000 ljudi, godišnje prihode od 47 milijardi USD i njihov adut je europski automobilski način rada. Ključna uloga u razvoju vozila namijenjenih europskom tržištu povjerena je tehničko-razvojnom i dizajnerskom centru u Frankfurtu. Dizajniranje svih vozila Kia odvija se pod vodstvom svjetski poznatog njemačkog dizajnera Petera Schreyera. Njegov rad potvrđuju brojne europske i međunarodne dizajnerske nagrade, kao što su red dot award, iF product design award i Automotive Brand Contest za najbolji dizajn u automobilizmu. U studiji 2019 J. D.  Power IQS Kia je zauzela 1. mjesto od svih masovnih brendova. Izrazito europsku orijentiranost Kia dopunjuje svojom modernom tvornicom u slovačkoj Žilini i europskim tehničkim centrom za razvoj i proizvodnju motora, koji Kiju postavljaju na tron proizvođača automobila s rekordno niskom potrošnjom goriva. Kia je između ostalog i službeni automobilski partner Svjetskog prvenstva u nogometu i UEFA Europa League, najvećeg klupskog natjecanja na svijetu i glavni sponzor teniskog grand slama turnira Australian Open. Slogan tvrtke »The Power to Surprise« predstavlja globalnu predanost proizvodnji automobila, koji modernom tehnikom, naprednim rješenjima i neprestanim inovacijama premašuju očekivanja kupaca i s revolucionarnim 7-godišnjim jamstvom predstavljaju najbolji izbor za Vaš novac.

 

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani