Kijin novi inteligentni ručni mjenjač (iMT)

Kao prvi na svijetu združili 48-voltni blagi hibrid s mjenjačem ‘clutch-by-wire’

24.6.2020

Kia Motors razotkrila je više detalja o svom novom inteligentnom ručnom mjenjaču (iMT - intelligent Manual Transmission), namijenjenom Kijinim različitim blagim hibridima (MHEV). To predstavlja prvu upotrebu 48-voltnog blagog hibrida s mjenjačem ‘clutch-by-wire.’

Tehnologija je razvijena s ciljem smanjenja potrošnje goriva i nižih emisija CO2, dok ujedno omogućava angažiranu vožnju koja je karakteristična za konvencionalne ručne mjenjače. IMT jača Kijinu vodeću ulogu u razvoju elektrificiranih pogona u svim cjenovnim razredima.

 

U kombinaciji s 48-voltnim starterskim generatorom blagog hibrida u realnim voznim uvjetima smanjuje emisije CO2 za oko 3%

Umjesto mehaničke veze iMT kvačilo kontrolira potpuno elektronski. Neprimjetno se integrira sa starterom-generatorom blagog hibrida (MHSG) i gasi motor prije nego Kijin ISG sustav stani/kreni (Idle Stop & Go) u »coastingu« - to je stanje kada vozilo ide bez gasa po inerciji i polako se zaustavlja do potpunog mirovanja. Također omogućava kratka vremenska razdoblja »ugašenog motora« tijekom coastinga pri brzini do 125 km/h, koja se neprimjetno ponovno aktiviraju kada vozač pritisne papučicu gas ili kvačila. Sustav u realnim voznim uvjetima može smanjiti potrošnju goriva i sniziti emisije CO2 za oko 3%.

Auto ostaje u izabranoj brzini i kada se motor ugasi. Zahvaljujući snazi koju omogućava MHSG motor se ponovno pali odmah nakon što vozač pritisne na papučicu kočnice ili gasa. Ako vozač pritisne kvačilo kako bi promijenio stupanj prijenosa (kod uključenog kvačila) ili ako je brzina vozila preniska za trenutni stupanj prijenosa onda se pali motor u položaju “neutral”.

Kako djeluje – korak za korakom
•    Vozač ostavlja vozilo u brzini kada počinje “coasting” s nježnim usporavanjem vozila (npr. prilikom kočenja, na raskrižju ili u gustom prometu)
•    Kada je vozilo u brzini iMT šalje elektronski signal mjenjaču i MHSG-u za neprimjetno gašenje motora i uklapanje kvačila
•    Kod ugašenog motora auto je još uvijek u »coastingu«, s uključenim kvačilom, koje ograničava usporavanje i dozvoljava vozilu da maksimalno iskoristi kinetičku energiju
•    Kada vozač pritisne na gas za ubrzavanje ili kvačilo za promjenu stupnja prijenosa, MHSG ponovno pali motor u izabranoj brzini ili u neutralu (s uključenim kvačilom)
•    Električna snaga MHSG-a i 48-voltne baterije u trenu pruža odgovarajuće djelovanje motora i mjenjača, koji omogućavaju pravu brzinu vozila
•    Ako se brzina vozila spusti ispod određene razine ponovno se pali motor pomoću sustava MHEV i uključuje se kvačilo kako bi se izbjeglo djelovanje motora u neodgovarajućem stupnju prijenosa

iMT razvijen u Europi u okviru programa elektrifikacije pogona
Kijin novi iMT razvijen je u Hyundaijevom tehničkom centru u Offenbachu (Njemačka), pod vodstvom dr. Michaela Winklera, voditelja odjela za razvoj pogona. Gospodin Winkler rekao je: “Uvijek tražimo nove načine za poboljšanje iskorištenja motora te njegovih performansi i iMT je jedna od takvih inovacija. Automatski mjenjač ili mjenjač s dvostrukim kvačilom odgovara mnogim vozačima, ali vozači širom Europe još više vole sami mijenjati brzinu. S obzirom na rast potražnje za elektrificiranim modelima, iMT je rezultat naših napora pri elektrifikaciji ‘klasičnih’ ručnih mjenjača.”

Dr. Winkler je nastavio: “Elektrifikacija je prevladavajuća razvojna tema u našem europskom odjelu, stoga naš posao obuhvaća područja od razvoja 48-voltnih blagih hibrida do novog ‘clutch-by-wire’ iMT mjenjača kao komplementarne tehnologije. Vozačima i dalje želimo pružati klasični ručni mjenjač, stoga je ovo idealno rješenje za nove blage hibridne pogone koji u dolazećim mjesecima stižu u salone širom Europe.”

Udomaćenost klasičnog ručnog mjenjača
Iako iMT predstavlja novu tehnologiju elektronske promjene brzine umjesto mehaničke karike između vozača i mjenjača samo djelovanje još uvijek je zabavno kao kod ručnog mjenjača. Novi sustav  vozačima omogućava uživanje u angažiranoj vožnji kakvu nudi samo ručni mjenjač. Papučica za kvačilo djeluje na isti način kao kod konvencionalnog ručnog mjenjača, ali s boljom kontrolom zbog elektromehaničke kontrole kvačila i s ‘boljim kontaktom’, koji vozačima omogućava uglađen prijenos.

Raspoloživo kod Smartstream benzinskih i dizelskih EcoDynamics+ blagih hibrida
iMT će prvi put biti predstavljen kod modela s blagim hibridom i Kijinim najnovijim motorima Smartstream. Prvi model koje će to dobiti bit će Ceed (sve izvedbe karoserije) s EcoDynamics+ varijantama koje će pokretati 1,6-litreni CRDi dizelski motor s blagim hibridom. iMT biti će raspoloživ i kod unaprijeđenog Rija EcoDynamics+ koji u jesen stiže u Europu s novim 1.0 T-GDi benzinskim motorom i blagim hibridom. Novi mjenjač će do kraja ove godine svoje mjesto naći i kod ostalih modela Kia.

Kia. Prva u razvoju.

***


Kia Motors Corporation spada među najuspješnije globalne automobilske kompanije s naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Tvrtka utemeljena 1944. godine proizvede oko 3 milijuna vozila godišnje, koja putem razgranate prodajno-servisne mreže prodaje u 180 država. Kompanija širom svijeta zapošljava više od 51.000 ljudi, godišnje prihode od 47 milijardi USD i njihov adut je europski automobilski način rada. Ključna uloga u razvoju vozila namijenjenih europskom tržištu povjerena je tehničko-razvojnom i dizajnerskom centru u Frankfurtu. Dizajniranje svih vozila Kia odvija se pod vodstvom svjetski poznatog njemačkog dizajnera Petera Schreyera. Njegov rad potvrđuju brojne europske i međunarodne dizajnerske nagrade, kao što su red dot award, iF product design award i Automotive Brand Contest za najbolji dizajn u automobilizmu. U studiji 2019 J. D.  Power IQS Kia je zauzela 1. mjesto od svih masovnih brendova. Izrazito europsku orijentiranost Kia dopunjuje svojom modernom tvornicom u slovačkoj Žilini i europskim tehničkim centrom za razvoj i proizvodnju motora, koji Kiju postavljaju na tron proizvoditeljča automobila s rekordno niskom potrošnjom goriva. Kia je između ostalog i službeni automobilski partner Svjetskog prvenstva u nogometu i UEFA Europa League, najvećeg klupskog natjecanja na svijetu i glavni sponzor teniskog grand slama turnira Australian Open. Slogan tvrtke »The Power to Surprise« predstavlja globalnu predanost proizvodnji automobila, koji modernom tehnikom, naprednim rješenjima i neprestanim inovacijama premašuju očekivanja kupaca i s revolucionarnim 7-godišnjim jamstvom predstavljaju najbolji izbor za Vaš novac.

 

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani