Nova toplinska pumpa za duži domet električnih Kija

Inovacija na području grijanja za veći domet EV-ova pri niskim temperaturama

18.6.2020

Sestrinske kompanije Kia Motors Corporation i Hyundai Motor Company predstavile su nove detalje u vezi s njihovim inovativnim sustavom toplinske pumpe koju će koristiti kod svojih električnih vozila (EV) s ciljem povećanja dometa pri niskim temperaturama.

Vozači EV-ova mogu grijati kabinu bez osjetnog utjecaja na domet vozila
Kijina toplinska pumpa može se pohvaliti inovacijom koja korištenjem otpadne topline grije kabinu i tako maksimizira uddaljenost koju električna vozila prelaze s jednim punjenjem. To vozačima EV-ova omogućava grijanje kabine u hladnim danima bez osjetnog utjecaja na skraćivanje dometa, koje je karakteristično za ostala električna vozila.

 

 

Tehnologija toplinske pumpe korištena i kod Soula EV prve generacije iz 2014. godine
Tehnologija je prvi put predstavljena 2014. kod Kia Soula EV prve generacije. Toplinska pumpa koja sadrži kompresor, isparivač i kondenzator koristi otpadnu toplinu koju emitiraju električne komponente vozila, zatim reciklira tu energiju za efikasnije grijanje kabine. Ta tehnologija e-Soulu omogućava da na taj način sačuva 180 km dometa pri niskim temperaturama.

Sustav toplinske pumpe, koji spada u sami vrh automobilske industrije, razvijen je za nova električna vozila Kia i Hyundai. Novi sustav koristi otpadnu toplinu različitih električnih komponenti za postizanje maksimalnog dometa EV-ova u zimskim uvjetima. Ove inovacije omogućavaju električnim Kijama - južnokorejski div trenutno u Europi nudi potpuno električne modele e-Soul i e-Niro – da vozačima nude stabilan domet i pri niskim temperaturama kada obična električna vozila ostalih proizvođača doživljavaju osjetan pad dometa bez dodatnog punjenja.

Kako djeluje: kabina električnog vozila zagrijava se bez gubitka energije
Tehnologija Kijine toplinske pumpe debitirala je prije šest godina kod prve generacije Soula EV. Od tada je ova tehnologija usavršena za nove električne modele. Preradom dodatne otpadne topline zadržava više energije, ne samo iz različitih električnih modula (npr. pogonski motor, punjač, inverteri), nego i iz baterijskog sklopa i sporog punjenja.

Sustav koristi toplotu, koju ove komponente emitiraju za isparavanje sredstva za hlađenje i prebacivanje iz tekućeg agregatnog stanja u plin. Plin pod visokim pritiskom se pomoću kompresora i kondenzatora ponovno vraća u tekućinu. Ovaj proces stvara dodatnu toplinsku energiju, koju dobiva toplinska pumpa i koristi se za grijanje kabine.

Ova sačuvana energija poboljšava učinkovitost sustava ventilacije, a nakon toga je prerađuje za što efikasnije grijanje kabine i manju potrošnju baterije. Manjim opterećenjem baterije toplinska pumpa smanjuje potrošnju energije ventilacijskog sustava i time povećava domet električnog vozila.

Kia će i dalje razvijati tehnologiju toplinske pumpe s ciljem postizanja još većih unapređenja po pitanju čuvanja energije i učinkovitosti. Sustav je od prvog predstavljanja 2014. godine postupno usavršavan pomoću testiranja u ekstremnim zimskim uvjetima na sjeveru Švedske, gdje temperature zimi dostižu -35°C. U takvim ekstremnim uvjetima istraživači su izumili dodatne načine prerade otpadne topline kako bi povećali učinkovitost sustava toplinske pumpe. Testiranje tehnologije u takvim uvjetima jamči da će toplinska pumpa dobro raditi i u najhladnijim okruženjima.

Grijanje baterijskog sklopa povećava domet električnih vozila
Toplinska pumpa jedna je od brojnih inovacija, koje su izumili kod sadašnje generacije električnih Kija, s mehanizmom grijanja, koji se koristi i kod glavnih unapređenja baterijskih sklopova.

Vodeno hlađenje baterijskog sklopa Kijinih EV-ova za razliku od uobičajenog zračnog hlađenja donosi dodatno povećanje dometa bez povećanja dimenzija. To znači da baterijske ćelije mogu pohraniti više energije, vodeno hlađenje zauzima manje prostora u odnosu na zračno hlađenje, što povećava gustoću baterije do 35 posto.

Ova inovacija znači da Kijina najnovija električna vozila mogu ponuditi dvaput veći domet i kapacitet baterije u odnosu na EV-ove prve generacije – i da s jednim punjenjem mogu prelaziti puno duže relacije. Tako je Soul EV prve generacije s litij-ionskim polimernom baterijom kapaciteta 30kWh nudio domet od oko 180 km s jednim punjenjem, dok Soul EV druge generacije s baterijom kapaciteta 64kWh s jednim punjenjem uz skoro jednak volumen može prijeći do 386 kilometara.

Studija koju je provelo južnokorejsko ministarstvo okoliša pokazala je da e-Nirova toplinska pumpa osjetno smanjuje potrošnju energije pri niskim temperaturama. Pri -7°C s upaljenim ventilacijskim sustavom ostalo je 90 posto dometa u odnosu na vožnju pri 26°C, što podiže ljestvicu za sva električna vozila. Primjera radi, spomenimo da domet kod većine EV-ova drugih proizvođača u jednakim uvjetima pada od 18 do 43 posto.

Daljnji razvoj tehnologije toplinske pumpe
Kia će i dalje razvijati i usavršavati sustav toplinske pumpe i ostale s tim povezane inovacije, zajedno s drugim tehnologijama, koje se tiču sljedeće generacije električnih vozila.

Kia u svojoj srednjoročnoj i dugoročnoj strategiji zvanoj Plan S namjerava do 2025. godine lansirati 11 potpuno električnih vozila, čija godišnja prodaja bi trebala dostići pola milijuna EV-ova.

Kia. Prva u razvoju.


***


Kia Motors Corporation spada među najuspješnije globalne automobilske kompanije s naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Tvrtka utemeljena 1944. godine proizvede oko 3 milijuna vozila godišnje, koja putem razgranate prodajno-servisne mreže prodaje u 180 država. Kompanija širom svijeta zapošljava više od 51.000 ljudi, godišnje prihode od 47 milijardi USD i njihov adut je europski automobilski način rada. Ključna uloga u razvoju vozila namijenjenih europskom tržištu povjerena je tehničko-razvojnom i dizajnerskom centru u Frankfurtu. Dizajniranje svih vozila Kia odvija se pod vodstvom svjetski poznatog njemačkog dizajnera Petera Schreyera. Njegov rad potvrđuju brojne europske i međunarodne dizajnerske nagrade, kao što su red dot award, iF product design award i Automotive Brand Contest za najbolji dizajn u automobilizmu. U studiji 2019 J. D.  Power IQS Kia je zauzela 1. mjesto od svih masovnih brendova. Izrazito europsku orijentiranost Kia dopunjuje svojom modernom tvornicom u slovačkoj Žilini i europskim tehničkim centrom za razvoj i proizvodnju motora, koji Kiju postavljaju na tron proizvoditeljča automobila s rekordno niskom potrošnjom goriva. Kia je između ostalog i službeni automobilski partner Svjetskog prvenstva u nogometu i UEFA Europa League, najvećeg klupskog natjecanja na svijetu i glavni sponzor teniskog grand slama turnira Australian Open. Slogan tvrtke »The Power to Surprise« predstavlja globalnu predanost proizvodnji automobila, koji modernom tehnikom, naprednim rješenjima i neprestanim inovacijama premašuju očekivanja kupaca i s revolucionarnim 7-godišnjim jamstvom predstavljaju najbolji izbor za Vaš novac.

 

 

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani