Kia i Canoo razvijaju platformu za električna vozila

Zajednički razvoj potpuno električne platforme, koja se temelji na Canoo-ovom potpuno prilagodljivom dizajnu skateboarda

5.5.2020

Kia Motors će kao dio grupacije Hyundai Motor Group (HMG) zajedno s tvrtkom Canoo, razvijati platformu za električna vozila (EV), koja će se temeljiti na Canoo-ovom vlastitom dizajnu skateboarda i bit će namijenjena novim modelima korejskog automobilskog velikana.

Sukladno dogovoru Canoo će pružati inženjerske usluge koje će pomoći u razvoju potpuno prilagodljive platforme, namijenjene isključivo EV-ovima i to po specifikacijama Kije i Hyundaija. Platforma će grupaciji omogućiti proizvodnju cjenovno konkurentskih električnih vozila — u rasponu od malih EV-ova do namjenskih vozila (PBV-Purpose Built Vehicles) — za različite potrebe klijenata.

Canoo, tvrtka iz Los Angelesa koja izrađuje EV-ove samo po narudžbi, pruža skateboard platformu na koju se montira većina ključnih komponenata vozila s naglaskom na funkcionalnoj integraciji. To znači da sve komponente obavljaju što više funkcija. Takvo inženjersko rješenje smanjuje dimenzije, težinu i ukupni broj dijelova skateboarda, što posljedično pruža više prostora u kabini i cjenovno učinkovitije električno vozilo. Pored toga je Canoo-ov skateboard samostalna jedinica upotrebljiva za bilo koji dizajn kabine.

Nova platforma za pojednostavljen i standardiziran razvojni proces, koji će smanjiti cijenu vozila
Kia očekuje da će joj Canoo-ova prilagodljiva platforma sa skateboard konstrukcijom omogućiti pojednostavljen i standardiziran razvojni proces električnih vozila koja bi tako postala i cjenovno konkurentnija. Također je za očekivati pojednostavljenje proizvodne linije tih vozila, što bi omogućilo brže odazivanje na potrebe tržišta i želje klijenata.

87 milijardi dolara za daljnji rast i razvoj PBV-ova
S ovom suradnjom grupacija HMG će udvostručiti svoja nedavno dana obećanja, jer će za osiguravanje svog rasta u narednih pet godina investirati 87 milijardi dolara. Sukladno tome Hyundai će do 2025. investirati 52 milijarde u tehnologije budućnosti, dok će Kia u istom razdoblju investirati 25 milijardi u elektrifikaciju i tehnologije mobilnosti. Na taj način će do 2025. godine ekološki prihvatljivija vozila predstavljati čak četvrtinu Kijine prodaje. Kia je nedavno predstavila planove u vezi s razvojem potpuno električnih namjenskih vozila, prilagođenih tvrtkama s područja car-sharinga i logistike.

“Oduševljavaju nas brzina i učinkovitost Canoo-ovog razvoja EV konstrukcije, zbog čega su za nas idealan inženjerski partner u razdoblju kada želimo postati jedna od vodećih tvrtki na području industrije mobilnosti,” rekao je Albert Biermann, voditelj istraživanja i razvoja u grupaciji. “S Canoo-ovim inženjerima ćemo surađivati u razvoju cjenovno pristupačne platforme za autonomna vozila i koja je primjerena za masovnu upotrebu.”

Canoo je u rujnu 2019., tek 19 mjeseci nakon osnivanja, predstavio prvo električno vozilo koje je raspoloživo samo po narudžbi. Canoo-ova vlastita skateboard konstrukcija, na koju su montirani baterija i električni pogon, omogućila mu je modifikaciju dizajna EV-ova na način koji se razlikuje od tradicionalnog oblika i funkcionalnosti automobila.

Canoo je trenutno u beta fazi testiranja, a nedavno je otvorio listu čekanja za svoje prvo vozilo. To je prekretnica za tvrtku s više od 300 zaposlenika, koja će prvi model predstaviti 2021. – model za svijet u kojem su prijevozna sredstva sve više električna, autonomna i namijenjena zajedničkoj upotrebi.

Kia. Prva u razvoju.

***


Kia Motors Corporation spada među najuspješnije globalne automobilske kompanije s naglašenim smislom za kvalitetne automobile za mlade u srcu. Tvrtka utemeljena 1944. godine proizvede oko 3 milijuna vozila godišnje, koja putem razgranate prodajno-servisne mreže prodaje u 180 država. Kompanija širom svijeta zapošljava više od 51.000 ljudi, godišnje prihode od 47 milijardi USD i njihov adut je europski automobilski način rada. Ključna uloga u razvoju vozila namijenjenih europskom tržištu povjerena je tehničko-razvojnom i dizajnerskom centru u Frankfurtu. Dizajniranje svih vozila Kia odvija se pod vodstvom svjetski poznatog njemačkog dizajnera Petera Schreyera. Njegov rad potvrđuju brojne europske i međunarodne dizajnerske nagrade, kao što su red dot award, iF product design award i Automotive Brand Contest za najbolji dizajn u automobilizmu. U studiji 2019 J. D.  Power IQS Kia je zauzela 1. mjesto od svih masovnih brendova. Izrazito europsku orijentiranost Kia dopunjuje svojom modernom tvornicom u slovačkoj Žilini i europskim tehničkim centrom za razvoj i proizvodnju motora, koji Kiju postavljaju na tron proizvoditeljča automobila s rekordno niskom potrošnjom goriva. Kia je između ostalog i službeni automobilski partner Svjetskog prvenstva u nogometu i UEFA Europa League, najvećeg klupskog natjecanja na svijetu i glavni sponzor teniskog grand slama turnira Australian Open. Slogan tvrtke »The Power to Surprise« predstavlja globalnu predanost proizvodnji automobila, koji modernom tehnikom, naprednim rješenjima i neprestanim inovacijama premašuju očekivanja kupaca i s revolucionarnim 7-godišnjim jamstvom predstavljaju najbolji izbor za Vaš novac.

 

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani