Usporedba: Kia e-Niro, Mazda MX-30, Peugeot e-2008
www.autobild.de, 31.10.2020

Pobjednik njemačkog testa, Kia e-Niro, svakodnevno je upotrebljiv automobil, ima dobar domet, snažan, dobro opremljen.

4.5.2021

Mali SUV-ovi su sve traženiji, sve više ih je u prodaji s elektromotorom. Jesu li bolji od svoje konvencionalne braće? Isprobali smo i usporedili tri predstavnika srednje kategorije.

SUV-ovi su problematični zbog negativnog utjecaja na okoliš, stoga je krajnje vrijeme da postanu električni. O tome smo puno puta pisali i tek rijetki se ne slažu s tvrdnjom kako je vožnja u SUV-ovima ugodna, jer imamo veći osjećaj sigurnosti, bolji pregled okolice, a i kabina je uglavnom prostranija nego kod drugih inačica karoserije. Slabosti? Veća površina u prometu i veća potrošnja goriva, a time i veće opterećenje okoliša. Čovjek se upita nije li rješenje upravo električni pogon.

Proizvođači automobila nisu jedinstveni, ali trend je vidljiv. Mazda je nedavno predstavila model MX-30, koji je također oštar i robustan kao ostala braća japanske marke. A Mazda je uvijek bila posebna, stoga je i kod MX-30 krenula drukčijim putem i u njega ugradila mali paket baterija koji bi trebao biti dovoljan. Tu su još kompaktni SUV Kia e-Niro s elektromotorom s 204 konjske snage i francuski SUV, električni Peugeot 2008 koji ima elektromotor sa 136 KS.

Zanima nas dakle, koji je od ova tri automobila najbolji i koji nudi najviše za traženi novac. Na kraju krajeva, kod kupnje električnog automobila treba se prilagoditi i proizvođači nas moraju uvjeriti kako je kupnja dobra odluka. Stoji i to: sva tri modela su čisti, ugodni i vrlo dobri automobili za svakodnevne potrebe.

Kia e-Niro
Kia se nikako ne slaže s Mazdom. Domet mora biti dovoljan, a snaga baterija tome primjerena. Kia e-Niro igra u višoj ligi. Paket baterija od 64 kWh i elektromotor s 204 KS znače kako je korejski SUV brži i ima duži domet od Mazde i Peugeota. A ovdje se ne radi tek o brojkama, subjektivni osjećaj u vožnji je bolji, ubrzanja su bitno bolja, a nastup puno samouvjereniji i suveren.

Električni Niro trebao bi prema podacima tvornice prijeći do 600 kilometara s jednim punjenjem baterija, a na našem testu svakodnevne vožnje prelazio je 407 kilometara, što je još uvijek dobar rezultat.

Snagu rekuperacije energije možemo podesiti na nekoliko stupnjeva, dok vozač može podesiti različite načine vožnje, a potrošnja je s 15,7 kWh/100 km još uvijek dovoljno niska da govorimo o ekonomičnoj vožnji. Mazda potroši oko 2 kWh više.

Inače moramo pohvaliti vožnju u e-Niru, jer je uravnotežena i dobro prija. Upravljač je također dobro podešen, kod naglog napuštanja zavoja brzo reagira ESP. Na stražnjim sjedalima najbolje se sjedi u e-Niru.
 

Testirajte Kia e-Niro.

 

Za ogled izvornog članka, molimo, kliknite OVDJE.