Kia XCeed 1.0 T-GDi Way, korejski kompaktni crossover udara 3-cilindrašem sa 120 KS, autoportal.hr, 14.02.2020.

Stvaranje kompaktnih SUV-ova, odnosno crossovera je igra na sigurno. Taj zanimljiv concept povišenih automobile pokazuje uspješnost u svim segmentima, a našim su kupcima posebno zanimljivi modeli na bazi B i C-segmenta.

17.2.2020

Testirali smo Kia XCeed, povišenu verziju kompakta Ceed, koji je izvrsno startao na EU tržištu, a u njemačkog usporednom testu pobijedio je domaćeg aduta Volkswagen T-Roc! Treba li bolja potvrda njegove kvalitetne i ‘pogođene’ izvedbe?!

Uspješnog osnovnog modela, pravog ‘korejskog Golfa’, koji je uspješno apsolvirao prvu tržišnu godinu. Čvrst, solidan i funkcionalan pokazao je kako se Korejci ne plaše najboljih (čitaj Golfa…), ugodno se vozi, uz osjećaj dobre kontrole i visoke sigurnosti.

Kia XCeed je skladno nadogradio osnovnu hatchback formu i ponudio ugodnu, fluidnu siluetu. Zadržavanje međuosnog razmaka od 2650 mm pokazuje da je to model izveden iz običnog, što je dobra mjera za crossover C-segmenta.

Blago je povećan u svim smjerovima, prednji je prevjes povećan za 25 mm, stražnji za čak 60 mm, a tri centimetra je povećana visina. Korejski su dizajneri na zanimljiv način pomirili kompaktnu i crossoversku formu…

 

Unutrašnjost je također izvedena iz poznate, koju smo upoznali i povoljno ocijenili u osnovnom Ceedu. Pregledno, funkcionalno i kvalitetno (taman kako bi trebalo, korak do premiuma). U svakom se detalju osjeća ‘miris kvalitete’, materijali su mekani na dodir, ergonomija je za pet.

Već u Ceedu pohvalili smo precizan volan i mjenjač, izvrsno ‘složeno’ podvozje sa stražnjim Multilinkom, koje poželjno kombinira udobnost i stabilnost. U XCeedu je s dodatna dva i pol centimetra u visinu dobiven ozbiljniji pogled malo ‘s visoka’ te je XCeed svojevrstan ‘Ced na kvadrat’.

Vozili smo verziju 1.0 T-GDi Way, s 3-cilindarskim turbobenzincem obujma 998 ccm, koji pri 6000/min razvija 120 KS. Za taj smo motor već zaključili, ugodan je, razmjerno elastičan i korektno vuče, ali se ne bi reklo da ima više od 100 KS.

Posljedica je to razmjerno malog najvećeg okretnog momenta od 172 Nm pri 4000/min. Za usporedbu, 1.0 TSI iz Volkswagen T-Roca, koji raspolaže s najvećih 116 KS, dakle nominalno je slabiji od korejskog, ima čak 200 Nm okretnog momenta pri 2000 do 3000/min.

 

Dakle korejski 3-cilindarski turbobenzinac ima manje žestine, ali je ugodniji u vožnji i dobro mu asistira precizan 6-stupanjski mjenjač, koji snagu usmjerava na prednje kotače. Uz ubrzanje do stotke za 10,9 s i najveću brzinu od 184 km/h treba li biti nezadovoljan? Ni slučajno, odnosno gotovo ‘prava mjera’, jer nije ovo automobil za jurcanje…

Ovaj je XCeed u gradu temperamentan, a na otvorenoj zavojitoj cesti zabavan i siguran. Jest, podvozje izgleda ‘snažnije od motora’, ali itekako dobro dođe za postizanje visokih brzinskih prosjeka.

Razočarani će biti jedino oni koji iz ovog ‘paketa’ traže jurilicu. Snage objektivno ima dovoljno i za autocestu, dovoljno temperamenta i na pretjecajnoj traci, jedino pri punom opterećenju i na uzbrdici, stječe se dojam da je ovaj motor ipak malo potkapacitiran.

Stabilnost, upravljivost i snažne kočnice podižu dojam u automobilu, koji povećanim unutrašnjim obujmom i prtljažnikom od 426 do 1378 litre pruža obiteljsku, pa i poslovnu funkcionalnost. Uzdignuto podvozje pruža dobre karakteristike i izvan asfalta, no, oni kojima je to važno, su u manjini.

 

Ovo je dobar ‘paket’ za većinu vozača, a zamjerka da motor nije baš štedljiv, ali je ‘beskrajno uglađen’, zaključili smo i u Ceedu. Prosječno smo trošili 8,4 litre na 100 km, a prosječni vozači mogu računati na sedam do osam, što je OK.

Dojam visoke sigurnosti, uz čvrstu karoseriju, zaokružuju snažne kočnice, koje pri 100 km/h osiguravaju zaustavni pur od 36 metara. Ugodnost vožnje pojačava dobro prigušenje buke i vibracija, a dojam bogat paket opreme Way te naglašeno visoka kvaliteta, koju potvrđuje 7-godišnje jamstvo.

Po tome je Kia jedinstvena, drži vrijednost čak bolje od Volkswagena, jer se i nakon 4-5 godina može prodati kao automobil koji je još 2-3 godine u punom jamstvu.

Cijena? Osnovni model, jednako motoriziran, i s već dobrim paketom opreme Joy, zapada, uz akcijsku cijenu 135.990 kuna, a za testni treba, također u akcijskom ‘paketu’ platiti 152.990 kn. Nije malo, ali s obzirom na sve što pruža, korektno.

 

Isprobajte novi XCeed!

Za gledanje originalnog članka kliknite OVDJE!

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani