Test Kia Xceed 1.4 T-GDI Stream
ams.hr, 16.12.2019.

Čak niti Kiju Ceed nije zaobišao SUV-virus, pa evo kako to izgleda kad se novoj platformi kompakta podigne ovjes i malo promijene parametri. Kakva je Kia XCeed 1,4 T-GDI Stream?

31.12.2019

 

Korejska Kia servirala je model Xceed, nastao na platformi kompaktnog Ceeda, pa se i sama upisala u trendovsku klasu SUV-corssover izvedbi. I moramo priznati da konačan proizvod itekako obećava.

Tu su karakteristični dodaci koji mu daju notu robusnosti, počevši od plastičnih zaštita lukova kotača, korpulentnijih odbojnika, ali i uzdužnih krovnih nosača. Xceed je otprilike na pola puta do SUV-C segmenta, baš kao što model Stonic to čini u manjem, B-segmentu.

 

 

 

 

Veća uporabna vrijednost

Uz klasičan kompaktni Ceed, zatim karavanski Ceed SW i ‘shooting-brake’ Proceed, najnoviji član obitelji ujedno je i ‘najterenskiji’. Budući da svi koriste jednaku platformu K2, pogon na sve kotače nije opcija. No, Xceed je ipak malo komotniji, što najavljuje nešto većim vanjskim dimenzijama u odnosu na kompaktni Ceed (+85 mm u dužinu, odnosno 48 mm u visinu).

I kao što smo Proceedu nadijevali epitete poput ‘korejska Panamera’, možemo nastaviti u istom tonu pa ustvrditi da je ovo ‘korejski Macan’. Dizajnerska sličnost s Porscheovim modelima, posebno u kroju stražnjeg dijela je neosporna i tu zapravo nema ništa loše.

Skladnih proporcija i s podvozjem povišenim dodatna 42 mm (ukupno 174 mm ako je na 16-colnim kotačima, odnosno 184 mm ako je na 18-colnima), Xceed je možda i najatraktivniji pripadnik obitelji Ceed.

Uostalom, domaći uvoznik polaže velike nade u ovaj kompaktni crossover, baš kao što to Mazda čini s modelom CX-30. Kia je pri predstavljanju ovog modela izašla s podatkom da očekuje prodaju gotovo istovjetnu volumenu koji ostvaruju sve tri dosadašnje inačice Ceeda zajedno!

 

Potentan motor

U osnovi, sve što smo već napisali za Ceed, vrijedi i za Xceed. Počevši od vrlo uvjerljivog zvuka zatvaranja vrata koji naglašava dojam sigurnosti, zatim kvalitetnih materijala u unutrašnjosti, kao i preciznih spojeva. Sve je vrlo korektno sastavljeno, ergonomija je pohvalna, ali svi koji žude za daškom premiuma, mogli bi ostati pomalo razočaranima.

Osjećaj pod prstima ipak nije toliko ekskluzivan, ali mekanih plastika ne nedostaje pa možemo reći da je dojam čak i nešto bolji nego što biste očekivali za početnu cijenu, koja uz razne popuste i joker-financiranje starta tik iznad 150.000 kn.

No, testni je model stigao s paketom opreme Stream koji donosi 18-colne alu-naplatke, full LED-svjetla, grijanje prednjih sjedala i upravljača, dvozonsku automatsku klimu, 10,25-inčni zaslon visoke razlučivosti koji je na razini najmodernijih tableta te još neke šminkerske i funkcionalne detalje.

Pod prednjim poklopcem našao se snažniji benzinac, 1,4-litreni četverocilindraš s turbopunjačem. Razvija 140 KS što je dovoljno za ubrzanje do stotke od 9,4 s te najvišu brzinu od 200 km/h. Drugim riječima, to je sasvim pristojan potencijal za otvorenu cestu, pa smo Xceed prigodno iskoristili za put do Milana na sajam motocikala. Već nakon stotinjak kilometara autoceste zaključujemo da su sve putne kvalitete na broju.

Uz vozača i dva odrasla putnika te ponešto prtljage, 1,4 T-GDI nema problema s većim uzbrdicama, dok zahvaljujući dugačko proračunatom šestom stupnju prijenosa putna brzina od 135 km/h protječe na točno 3000 okretaja.

Uz povremena žustra pretjecanja, ali i nešto usporeniji tempo na pojedinim dionicama zbog gužve, do talijanske prijestolnice mode stižemo uz prosječnu potrošnju od 7,6 l/100 km (nekoliko decilitara više trošio nam je u gradskom režimu). Da, dizelaš bi u tim uvjetima trošio litru manje, ali složit ćete se da je ovo sasvim pristojan rezultat.

Stoga odmah preporuka za sve koji češće izlaze izvan grada – ovo je kudikamo bolji izbor od jednolitrenog trocilindraša T-GDI čijih 120 KS odlično pliva u gradskom ritmu, ali na autocesti ipak nije za lijevu traku. Može se i s njime na more bez problema, ali 1,4 to čini nekako fleksibilnije, rekli bismo ‘s pola gasa’.

Posebne pohvale upućujemo sustavu za održavanje vozila unutar trake, koji izvrsno čita bijele rubne linije, čak i po mraku te jakoj kiši, uz suptilne intervencije na upravljaču. Poželjeli bismo i adaptivni tempomat, no isti je dostupan isključivo uz automatski mjenjač i neke druge pakete opreme, pa smo se morali zadovoljiti klasičnim, na koji nemamo prigovora.

Dobar kompromis dinamike i komfora

Za razliku od kompaktnog Ceeda, crossover ima nešto mekše podešen ovjes, a ranije smo spomenuli i povećan odmak od tla za 42 mm. Logično je stoga da se karoserija nešto više naginje u zavojima, ali ne toliko da bi ga izbacilo iz ravnoteže.

Uzornoj voznoj dinamici pridonose i veliki kotači od 18 cola s niskoprofilnim gumama (235/45), koji iznenađujuće dobro filtriraju i kraće poprečne neravnine kojih ne nedostaje na gradskim prometnicama.

Općenito, preglednost prema naprijed je zadovoljavajuća, ali u kabini je atmosfera osjetno bliža onoj u kompaktnom automobilu, odnosno nije onako prozračna kao u SUV-u.

Četiri odrasla putnika ugodno će se smjestiti, čak i nešto komfornije nego u Ceedu, a uvijek su dobrodošle i dodatne litre obujma prtljažnika. Xceed nudi dodatnu 31 litru, odnosno ukupno 426 l što nije rekordan rezultat za klasu, ali teško je uputiti objektivan prigovor.

Tim više što prtljažnik ima dvostruku podnicu (ispod koje se krije rezervni kotač, a ne kit za krpanje), dok dodatnu dozu varijabilnosti nudi preklopiv naslon stražnje klupe u omjeru 40:20:40.

Spominjući brojke teško bi bilo ne istaknuti još jedan Kijin adut, poznato jamstvo u trajanju od sedam godina ili 150.000 km, što osigurava bezbrižan san ne samo prvom vlasniku, već i sljedećem, ako se kupoprodajni ugovor potpiše prije isteka jamstvenog roka.

 

 

 

 


Za gledanje originalnog članka kliknite OVDJE!

 

Sve Kompaktna SUV Sportski EV / Hibridi Karavani