03. 01. 2017

-    Blaž iz „Večernje škole“ testira Kiju

"... Mnogi ne znaju da sam bio taksist, prošao sam više od milijun kilometara, a korejski me dizelski hatchback s 'top' opremom i dizelašem od 136 KS zbilja ugodno iznenadio..."

Kroz moja gastro putovanja proputovao sam cijelu Hrvatsku Kijom Cee'd CRDi EX GT line. Od Cavtata do Buja, Hrvatskog zagorja i Međimurja pa sve do Iloka, što je i opisano u mojoj knjizi 'Blaževa gastro putovanja Hrvatskom'. Prošao sam gotovo 15.000 km u manje od godine dana i zbilja sam ugodno iznenađen. Znam, mnogi će kazati, pa što ćeš loše reći, izjaviti o vozilu kojeg imaš sponzorski..., počeo je svoju priču Damir Folnegović - Blaž, poznato lice iz kultne humorističke serije 'Večernja škola'. Zbilja, evo vidite, sve je tip-top, nema se što prigovoriti.


Sjedimo tako, ugodno zavaljeni na suvozačevom sjedalu, a Blaž pokazuje kako mu zbilja odgovara 'top' verzija korejskog kompakta, a riječ je o najsnažnijem dizelašu u nizu 1.4 CRDi/90 KS, 1.6 CRDi Low/110 KS i 1.6 CRDi High/136 KS, te najbogatijem paketu opreme, u nizu LX Fun, LX Urban, LX Urban Plus, LX Champion, EX Style, EX Vision i EX GT-line NAVI. Kia Cee'd, tehnološki blizanac Hyundaija i30 izgleda skladno i zanimljivo, a u oči upada prvoklasna izvedba. Ako niste znali, Kijin pogon u Žilini (Slovačka) jedan je od trenutačno najsuvremenijih na svijetu, i to se vidi po izvedbi. – Ugodno me iznenađuje visoka kvaliteta izrade, a i kako je sve lijepo posloženo, naglašava Blaž.


Ne bi se reklo da je Kia Cee'd druge generacije pri kraju pete tržišne godine. Naime, predstavljena je u ožujku 2012., na salonu u Ženevi (na tržištu je od lipnja te godine), a zamijenila je uspješan model prve generacije, uveden krajem 2006. Nudi se u tri verzije, kompaktna s petorim vratima, kompaktni polu-coupe s trojim vratima pro_cee'd i karavan Sportswagon.
Prostrana, lijepo izrađena i zanimljiva alternativa razvikanim modelima u klasi (Golf, Astra, Focus) pokazuje zašto je korejski koncern Hyundai-Kia već tri godine stabilno u Top 5, a prošle je godine proizveo 8 milijuna automobila (Toyota 10,2, Volkswagen 9,9 GM 9,8, Renault-Nissan 8,5),


Važan su temelj uspjeha tehnološki blizanci Kia Cee'd/Hyundai i30, koji se proizvode u Slovačkoj i Češkoj. Unutrašnjost je komforna sprijeda i straga, oprema je bogata, a svemu pomaže međuosni razmak od 265 cm. Volan je ugodan i precizan, a mjenjač po preciznosti jedan od najboljih na tržištu.
Solidna izvedba potvrđena je krajem 2012. na Euro NCAP testu, kojeg je, po novim, oštrijim kriterijima Cee'd apsolvirao ne samo s pet zvjezdica, nego s jednim od najboljih rezultata u klasi. A sve bitno, od opreme do završne opreme, potpuno je na razini razvikanih konkurenata.


U benzinskoj su ponudi dobro poznati atmosferski 1.4 CVVT sa 100 KS i novi 3-cilindarski turbo s direktnim ubrizgavanjem 1.0 T-GDi sa 120 KS. Tržišno su zanimljivije dizelske verzije 1.4 CRDi sa 90 KS i 220 Nm te 1.6 CRDi sa 110 KS i 260 Nm (Low) odnosno 136 KS i 280 Nm (High). Pored ručnog 6-stupanjskog mjenjača, koji je standardan za sve verzije, snažnija se, s momentom povećanim na 300 Nm, nudi s automatskim mjenjačem DCT, s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva.


Više od uvjerljivog temperamenta dojam je fine izbalansiranosti i preciznosti. To je i pokazatelj svega onoga, što uz pouzdanost i dugovječnost, kojima se došli na razinu japanskih, korejske aute sve bolje pozicionira na tržištu. Komfor i funkcionalnost su vrlo dobri, kao da je riječ o školskom primjeru dobrog automobila za nađe tržište, koji nudi povoljan omjer plaćenog i dobivenog.
Dobar osjećaj za volanom zasluga je i vrlo dobrog  podvozja s Multilinkom na stražnjim kotačima. Ležanju pomažu 17-colni aluminijski naplaci s gumama 225/45. – Ovo je zbilja motorizacija od koje ne treba tražiti bolje. Vidite kako lijepo povuče u svakom stupnju, dovoljno i za pretjecanja na običnim cestama, i za lijevu traku autoceste.


Najveća brzina od 197 km/h i ubrzanje do stotke za 9,8 s potvrđuje visoka očekivanja. Ne može se reći da je to rekorder u klasi, ali povuče vrlo uvjerljivo i ima se osjećaj da se motor ne muči, odnosno da lakoćom postiže visoke performanse. I ovjes, sa stražnjim multilinkom je među boljima, pa je lako peglati zavoje.

Blaž je pokazao zavidno vozačko umijeće, premda naglašava da uvijek vozi po propisima.
– Mnogi ne znaju da sam bio taksist, vožnja mi je 'u krvi', jer sam prošao više od milijun kilometara. A ovo je zbilja jedan od najboljih automobila, naravno u dostupnoj kategoriji, koji je i prilično štedljiv. Potrošnja, u normalnim je uvjetima pet do šest litara. Ako se vozi štedljivo, ide i ispod pet, a kod brže vožnje treba računati na nešto više od šest.


Podjednako kao i performanse visoko je ocijenio kočnice koje omogućuju zaustavni put od 36,5 m. Kad se doda zbilja izvrsna izrada, čvrstoća koja jamči sigurnost i 7-godišnje jamstvo (to jedino nudi Kia), treba staviti - palac gore. Testni je model napucan snagom i opremom, pa ne može biti baš jeftin. Ali, ako pitate Blaža za savjet, najbolji omjer plaćenog i dobivenog ima 1.6 CRDi Low LX Fun sa 110 KS, koji je dostupan za samo 118.990 kn.

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V (lanac), blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1582 ccm
Provrt x hod: 77,2 x 84,5 mm
Kompresija: 17:1
Snaga: 100 kW/136 KS pri 4000/min
Moment: 280 Nm pri 1500-3000/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Pogon: prednji
Start/stop: ne

KAROSERIJA
Izvedba: hatchback C-segmenta, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 431 x 178 x 147 cm
Međuosni razmak: 265 cm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 10,6 m
Masa/nosivost: 1395/550 kg
Prtljažnik: 380 - 1320 l
Spremnik: 53 l
Euro NCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: sprijeda MacPherson, straga Multilink
Kočnice: sprijeda samov. diskovi 290 mm, straga diskovi 262 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/45 R 17

PERFORMANSE
Brzina: 197 km/h
0-100 km/h: 9,8 s
Potrošnja (EU): 4,6/3,9/4,2 l/100 km
Na testu: 5,9 l/100 km
CO 2 : 109 g/km

CIJENA
Testni model: 165.688 kn (22.092 kn)
Osnovni benzinac: 104.990 kn (13.999) - 1.4 CVVT LX Fun Eco - 100 KS
Osnovni dizelaš: 118.590 kn (15.812 eura) - 1.4 CRDi LX Fun - 90 KS
Najisplativiji dizelaš: 118.990 kn (15.865 eura) - 1.6 CRDi Low LX Fun - 110 KS

 

Isprobajte cee'da na test vožnji i uvjerite se u Kia kvalitetu!


Za gledanje originalnog članka kliknite OVDJE!

 

Naručite se na RSS feed
09. 12. 2016

Tko bi rekao da je od dolaska četvrte generacije Kije Rio prošlo već pet godina? Ipak, nasljednik je već pokazan na salonu u Parizu, a u međuvremenu je sadašnji Rio, koji će u prodaji ostati još koji mjesec, krajem 2014. izvana moderniziran naočitim branicima, a iznutra poboljšan kompletnijim instrumentima, redizajnom otvora ventilacije i oplemenjen ugodnijim oblogama. Sve u svemu, ni dizajnom ni ukupnom izvedbom ne ...

07. 12. 2016

Najtraženija početna dizelska opcija Sportagea zadovoljit će većinu snagom i potrošnjom Četvrta generacija Sportagea napravila je velik iskorak u svim segmentima, od kvalitete materijala, napredne tehnologije do povećanja dimenzija (dužina 448 cm, prtljažnik 503 litre) pa je Sportage jedan od ...

29. 11. 2016

Simpatični Rio treće generacije polako odlazi u povijest. Naime, na ovogodišnjem je međunarodnom salonu automobila u Parizu korejska marka predstavila novu generaciju tog megapopularnog modela, dok testirani automobil pripada osvježenoj (facelift) ediciji prikazanoj također na pariškom salonu, pred dvije godine. No, (još uvijek) aktualni Rio kao da ništa nije izgubio na svojoj privlačnosti čemu je možda i najbolji ...

22. 11. 2016

Mnogi automobili privlače izgledom, no osim toga ne nude ništa posebno. Kia Sportage je izuzetno atraktivna, no osim toga nudi praktične vrijednosti, vrhunsku vožnju te odličnu vrijednost uloženo/dobiveno.   Prošli Sportage bio je pravi prodajni hit na našem tržištu, a njegovim stopama nastavlja i novi model. Iako nešto skuplji, novi Sportage još spada među ...