09. 12. 2016

Četvrta generacija pouzdanog Rija uskoro odlazi sa scene, premda se on ni sad ni po čemu bitnom uopće ne doima zastarjelim. A četverocilindarski dizelaš od 90 KS dobar je kompromis temperamenta i potrošnje.

Tko bi rekao da je od dolaska četvrte generacije Kije Rio prošlo već pet godina? Ipak, nasljednik je već pokazan na salonu u Parizu, a u međuvremenu je sadašnji Rio, koji će u prodaji ostati još koji mjesec, krajem 2014. izvana moderniziran naočitim branicima, a iznutra poboljšan kompletnijim instrumentima, redizajnom otvora ventilacije i oplemenjen ugodnijim oblogama. Sve u svemu, ni dizajnom ni ukupnom izvedbom ne izgleda kao model na odlasku.

Klima dolazi u svih pet razina opreme, a jedna od najboljih EX Urban nudi i kožu na volanu i mjenjaču, automatski rad klima-uređaja, USB i Aux priključke, površine presvučene piano lakom i kromirane ukrase Rio je i masivan (teži 1265 kilograma), kvalitetno je napravljen, a ima i solidne materijale. Još uvijek nudi i jednu od najprostranijih unutrašnjosti u svojoj klasi, ima i pristojan prtljažnik (288 litara), a malo koga će razočarati i pozicija za volanom, podesivim po dubini i visini. Sve ono što prosječan kupac ove klase traži je dakle, na mjestu.

Rio je udoban i dobro guta lošu cestu, uz poneku grublju reakciju stražnjeg ovjesa. S volanom koji je ponekad mlak u reakcijama i mjenjačem nešto dužeg hoda ručice pokazuje da mu više paše uglađeniji stil vožnje, kad do izražaja dolaze tih i uravnotežen rad 1,4-litrenog dizelskog motora od 90 KS i 220 Nm. Jako dobar dizelaš može i fino potegnuti, a startna ubrzanja u stvarnosti se doimaju boljima nego na papiru. Najveća brzina od 172 km/h solidna je i sasvim dovoljna, premda ne i među boljima u klasi, a uvjetovana je proračunom mjenjača, koji zajedno s velikim okretnim momentom iz niskih okretaja favorizira jaka međuubrzanja.

Motor u takvim prilikama povuče bez okolišanja, a pristojan temperament dobro prati i solidno, premda nešto mekanije podešeno podvozje. Mjenjač sa šest stupnjeva je, pak, prava privilegija u ovoj klasi dizelskih motora. Već iz toga se može nazrijeti povoljna potrošnja, naročito na otvorenoj cesti, na kojoj se može krstariti sa samo oko 4 litre, dok u gradu troši oko 6 litara. Sve u svemu, četvrta generacija Rija kao da još ni izbliza nije pred završetkom životnog ciklusa. A pritom je i jedna od najpovoljnijih u klasi, čak i kad je u pitanju najskuplja, dizelska verzija 1.4 CRDi EX Urban...

Ukratko

Četvrta generacija Ria lansirana je 2011. i odmah osvojila naslove Croauto i Hrvatski auto godine. Prvi i jedini redizajn obavljen je 2014. Kia čvrsto vjeruje u kvalitetu svojih auta, pa se i Rio hvali konkurenciji nedostižnim jamstvom od 7 godina ili 150.000 kilometara

Može još povoljnije: osnovni, a posve solidno opremljen Rio (benzinac 1.2 sa 85 KS) stoji 84.990 kuna. Skladno dizajnirana i prostrana unutrašnjost sadrži i simbole plemenitosti, poput piano laka, brušenog aluminija, automatske klime, kože… Rio ima ugodna i dobra sjedala, nije bučan i pruža dobru poziciju za volanom

 

Za gledanje originalnog članka, molimo, kliknite OVDJE

 

Naručite se na RSS feed
07. 12. 2016

Najtraženija početna dizelska opcija Sportagea zadovoljit će većinu snagom i potrošnjom Četvrta generacija Sportagea napravila je velik iskorak u svim segmentima, od kvalitete materijala, napredne tehnologije do povećanja dimenzija (dužina 448 cm, prtljažnik 503 litre) pa je Sportage jedan od ...

29. 11. 2016

Simpatični Rio treće generacije polako odlazi u povijest. Naime, na ovogodišnjem je međunarodnom salonu automobila u Parizu korejska marka predstavila novu generaciju tog megapopularnog modela, dok testirani automobil pripada osvježenoj (facelift) ediciji prikazanoj također na pariškom salonu, pred dvije godine. No, (još uvijek) aktualni Rio kao da ništa nije izgubio na svojoj privlačnosti čemu je možda i najbolji ...

22. 11. 2016

Mnogi automobili privlače izgledom, no osim toga ne nude ništa posebno. Kia Sportage je izuzetno atraktivna, no osim toga nudi praktične vrijednosti, vrhunsku vožnju te odličnu vrijednost uloženo/dobiveno.   Prošli Sportage bio je pravi prodajni hit na našem tržištu, a njegovim stopama nastavlja i novi model. Iako nešto skuplji, novi Sportage još spada među ...

14. 11. 2016

Četvrta generacija Kijinog kompaktnog SUV-a Sportagea nikada nije bila bolja, a dokaz tome je i top izvedba s najvećim paketom opreme i najjačom motorizacijom u Kijinoj ponudi. Konkurencija poput Toyote RAV4, Hyundai Tucsona, Renault Kadjara, Mazde CX-5, Nissan Qashqaija, a ponajviše Audijev Q3 model ozbiljno bi se trebala zabrinuti s obzirom na ono što novi Sportage nudi. Atraktivan trendovski dizajn, u top ...