Članci za: Novi Soul EV

30. 08. 2016

Tehnološki je superiornija od mnogih europskih brandova (i ne samo europskih), pa joj nije problem konstruirati i jedan Sorento, koji je daleko bolji SUV od konkurencije. Ono što je mene iznenadilo (ugodno, svakako), je činjenica da je Sorento za klasu bolji od modela iz “iste kuće” – Hyundaija Santa Fe


Kia već godinama pobjeđuje europsku konkurenciju kvalitetom, dizajnom, garancijom i cijenom. U svom trećem izdanju, Sorento je sam vrh onoga što Kia danas nudi europskim kupcima. Kia ima i mnogo kvalitetnije, skuplje modele koje nudi kupcima u Americi i Aziji (Kia Cadenza, Kia K900). Tehnološki je superiornija od mnogih europskih brandova (i ne samo europskih), pa joj nije problem konstruirati i jedan Sorento, koji je daleko bolji SUV od konkurencije. Ono što je mene iznenadilo (ugodno, svakako), je činjenica da je Sorento za klasu bolji od modela iz “iste kuće” – Hyundaija Santa Fe. Je li Kia iznad marke Hyundai? Ako izravno usporedimo modele ovih brandova, jest! Dakle, Kia za Hyundai korporaciju nije ono što su Volkswagenu Škoda ili Seat (neslužbena “druga liga”), već marka automobila koja je okrenutija mlađoj i zahtjevnijoj klijenteli.

Kia nudi vrhunski SUV (ne i terenac), koji može stati rame uz rame sa razvikanom konkurencijom. Samo, jesu li kupci spremni za jednu Kiju izdvojiti toliko novca? U Kiji se ne opterećuju puno ovim pitanjem, jer se svaki novi Sorento prodavao znatno bolje nego onaj stari.

Sa svakim novim Sorentom pravljen je divovski korak unaprijed, ali i unatrag. Razlike u odnosu na prethodnika su sve drastičnije. Već poslije kraće vožnje, jasno je da novi Sorento nema previše dodirnih točaka sa starim, posebno ne s prvom generacijom Sorenta, koji je bio terenac s ozbiljnim off-road mogućnostima.

Ali, novi Sorento se prodaje još bolje iako je skuplji, jer je puno udobniji, stabilniji, okretniji, tiši, kvalitetniji, opremljeniji, pa i ljepši. Kia ozbiljno prati potrebe europskog tržišta, za razliku od Honde, koja si je dopustila pasti ispod 1% tržišnog udjela u Europi, iako su Hondini automobili i dalje jako dobre kvalitete. Kupcima danas nije dovoljna samo kvaliteta, oni traže sve! Navodim primjer Honde da bih vam bolje objasnio kako Kia funkcionira i zašto osvaja tržište. Dok se Honda bazira isključivo na japanskim inženjerima, Kia angažira najbolje stručnjake iz svijeta. Njima nije bitno je li netko iz Amerike, Engleske ili Koreje. Glavni dizajner Kije je Peter Schreyer, bivši stilist Audija, koji je tek u Kiji u potpunosti pokazao svoju genijalnost i maštovitost, jer mu je Kia dala apsolutnu slobodu. Kia je brand budućnosti, marka automobila koje se jako brzo prilagođava potrebama tržišta.
 

Malo povijesti
Prvi Sorento je predstavljen 2003. kao klasičan terenac zamaskiran u SUV. Njegov nasljednik iz 2010. je postao elegantni, komforni SUV, okrenut obitelji (pogotovo u verziji sa sedam sjedala), koji je nudio i puno bolju sigurnost. Sorento druge generacije je dosta izgubio na terenskoj robustnosti, ali kupci nisu pustili nijednu suzu zbog toga.
Treći i aktualni Sorento je na tržištu od 2015. godine. Ovaj model, s novim dizajnom i osjetno boljom kvalitetom izrade, pomalo konkurira i premium brandovima. Kia to javno ne ističe, ali to konstatiraju kupci, vlasnici Mercedesa, Audija i BMW-a – naravno, u Americi. U Europi je sve dosta drugačije, jer se mišljenje o jednom brandu stvara i drži gotovo pola stoljeća. Pitajte prosječnog vozača u Srbiji proizvodi li Kia veće, skuplje, tehnološki naprednije automobile od Peugeota ili Opela? Što mislite, što će vam odgovoriti?
Sorento djeluje ozbiljno i otmjeno i sa dužinom od 478 cm, širinom od 189 cm i visinom od 168,5 cm konkurira najvećim SUV-ovima, za koje ne dobivate tvorničku garanciju od sedam godina, kao kod Kije.
 

Što je toliko sjajno kod 2.2 CRDi motora?
Turbo dizelaš 2.2 CRDi sa 16 ventila razveselit će svakog vozača prosječnom potrošnjom od 8,1 litara goriva. U gradu troši u prosjeku 8,9 litara, jer treba pokrenuti SUV težak dvije tone. Iako ima relativno “malu” radnu zapreminu za ovako veliki automobil, zahvaljujući common-rail izravnom ubrizgivanju goriva i turbo punjaču promjenjive geometrije, korejski dizelaš nudi okretni moment od 436 Nm i to pri samo 1.800 o./min. radilice. Mogućnosti motora su idealno usklađene s novim, preciznim automatskim mjenjačem, koji je i vrlo brz i tečan, kao kod premium automobila.
Maksimalna brzina od 204 km / h nije mogla biti veća zbog izražene visine automobila i samim time osrednje aerodinamike. Sorento, međutim, navedenu brzinu održava bez ikakvih poteškoća – osim, naravno, kad niste u Njemačkoj, tada je skupo kockati se s radarskim kontrolama. Kia iznenađuje i vrhunskom zvučnom izolacijom: pri brzini od 130 km / h, u ovom terencu do putnika dopire buka od samo 65 dB. Tiši je za 4 dB u odnosu na stari Sorento.

To što Kia nudi udobnost jednog Mercedesa ili Nissana ne treba nas čuditi ali, s druge strane, treba istaknuti da Sorento odavno više nije terenac već je postao “šminkerski” SUV, doduše, s vrhunskom dinamikom vožnje. Stalni 4×4 pogon odlično prenosi snagu na kotače kada je podloga mokra. Moguće je i zaključati centralni diferencijal, pri čemu se vrši raspodjela snage između osovina u omjeru od 50-50%, ali što to vrijedi kada je udaljenost od tla samo 185 mm. Ali, kupci ovog automobila svakako ne planiraju ići u lov na divlje svinje, iako je prtljažnik kao naručen za prijevoz krupne divljači.

Siguran i pouzdan
Sorento je SUV, ali zaista pruža dinamičnost limuzine ili sportskog automobila, jer u zavoju dovoljno dugo prati težnje vozača za brzinom. Samo je BMW X5 bolji u ovom trenutku kad govorimo o adrenalinu i isticanju u oštrim zavojima.
Podesivi upravljač je izrađen nesumnjivo i po europskom i po američkom ukusu – izuzetno je lagan kod parkiranja, ali i iznimno precizan pri brzinama od 200 km / h. Ovjes je također po ukusu kupaca “preko bare” – mekano podešeno, tako da neravnine s kolnika gotovo i da ne osjećate u putničkom prostoru koji je, opet, više nego raskošan. Ali se u zavojima Sorento iznenađujuće malo naginje. Nisam očekivao da ću za volanom jednog korejskog SUV-a uživati kao da vozim BMW-ov SUV. Morate naručiti test vožnju kako ne biste pomislili da previše hvalim postignuća korejskih inženjera.
Sjedala ne zamaraju na duljim putovanjima, iako nisu sportski profilirana, što znači da tijelo u oštrim zavojima blago klizi.

Općenito, Sorento ima dobre kočnice, koje se teško pregrijavaju i lako doziraju, ova Kia ima i sportskih gena u sebi, a samim time i dovoljno ambicija da se nametne sportski orijentiranim vozačima. Za sigurnost se brine elektronika, a na Euro NCAP crash testu Sorento je osvojio maksimalnih pet zvjezdica što, uz njegovu robusnu pojavu, treba jamčiti dovoljno sigurnosti. U ovom vozilu se sjedi prilično visoko, zbog čega je iznimno dobra preglednost za ovu klasu vozila zajamčena. Čak je i C stup umjerenih dimenzija, pa parkiranje s ovim terencem ne iziskuje puno znanja i strpljenja.
Testirana verzija imala je najbolji paket opreme, a kad bih detaljno naveo što sve sadrži trebalo bi mi još dvije stranice, tako da sve podatke možete pronaći na službenoj stranici Kije.

Kia korača zaista ogromnim koracima jer, trudeći se pobijediti samu sebe, ona “preskače” brojnu konkurenciju čak i kad cijena nepristojno naraste iznad 350.000 Kuna. Na sreću, ni vi ni ja nemamo novca za ovaj automobil, te ga možemo promatrati samo kao kupnju iz druge ruke i nadati se da će pet godina star Sorento biti dovoljno jeftin ili da će mu cijena dovoljno brzo padati tako da se dočepamo prestiža za relativno malo novca. Zapravo, Kia radi za sve nas. Onima sa dubokim džepom nudi tehnološki superioran auto s vrhunskom opremom, a kupcima polovnjaka kroz koju godinu isti taj model, po mnogo nižoj cijeni nego što ćete moći kupiti neki VW-ov, BMW-ov ili Audijev SUV (5 godina star Sorento 2.2 CRDi košta oko 14.000 €). Istina, nije isto da li vozite Kiju ili BMW, jer ćete u Kiji stizati na odredište daleko odmorniji. Pitanje je samo da li vam je cilj izazvati maksimalnu zavist u vašem okruženju, ili da za svoj novac dobijete maksimalni komfor. Sve je stvar izbora, prioriteta, ukusa i dobrog odgoja. Jasno je da će većina odabrati stariji BMW nego mlađi Sorento, i to je sasvim u redu, jer većina se ne može izboriti s predrasudama, koje sve nas, na ovaj ili onaj način, preskupo koštaju. Ako ste, pak, vrhunski vozač koji zna i voli voziti na granici zdravog razuma po planinskim zavojitim cestama, znajte da novi Sorento ima vrlo direktan, progresivan servo upravljač koji izuzetno dobro prenosi što se događa pod kotačima, a i mjenjač je jednako izvrstan. Bit ću iskren – mene je novi Sorento jednostavno oduševio. Glavna mana mu je što mi nedostaje samo 50.000 € da kupim testiranu verziju. Tata Motors nudi modele primjerene našim plaćama, a Kia, nažalost, ne. Kia odavno ne želi biti brand koji prodaje najjeftinije automobile, što je također sasvim u redu. Ali, kada je već tako, ne morate ostati i slijepi pored očiju, bar kada su automobili u pitanju.

Što ona kaže:
Lijep, udoban, prostran i brz SUV kakav je Sorento svidjet će se svakome. Zbog dimenzija, nije baš najidealniji izbor za gradsku vožnju, ali vas itekako štiti od nervoznih i bahatih vozača. Sorento je najbolji dokaz da Kia može prestići Mitsubishi i Hondu kad su u pitanju SUV-ovi. Kia se odavno nema čega sramiti, jer proizvodi izuzetno pouzdane i kvalitetne automobile. Vrlo dobar komfor, još bolje performanse i luksuz već u osnovnom paketu opreme privući će i najrazmaženije kupce. Dok ne provozate novi Sorento, mislit ćete da pravite najbolji mogući izbor kupovinom aktualnog Santa Fea. Zato preskočite Hyundai i dajte prednost Kiji, koja je u ovom trenutku puno bolja.

Kome je namijenjen ovaj automobil?
Kia posljednjih godina ne zna za grešku. Svi modeli koje su ponudili europskim kupcima su više nego ispunili očekivanja. Novi Sorento također. Korejski automobili na našim prostorima postaju sve popularniji – zauzimaju tržište koje je nekada pripadalo Peugeotu, Citroënu, FIAT-u, Opelu, ali i japanskim brandovima. Onoliko koliko je Honda pala s prodajom u Europi u posljednjem desetljeću, toliko je korejska Kia napredovala. Je li to slučajnost? Da se nisu kupci okrenuli jeftinijim automobilima?

Niti je to slučajnost, niti su modeli marke Kia jeftini. Naprotiv, ako pogledate koliko koštaju dobro opremljene inačice, vidjet ćete da ih treba platiti kao automobile proizvedene u Njemačkoj, Japanu ili Engleskoj. Kia odavno nema kompleks niže vrijednosti i napada kompletnu konkurenciju. Možda će vam zvučati smiješno, ali finalna obrada i kvaliteta plastike su na razini onih kod BMW-a i Audija. Naručite test vožnju, pa se u to i sami uvjerite. Američke, pa čak i njemačke agencije objavljuju svake godine podatke da Kia proizvodi najpouzdanije automobile na svijetu – automobile koji se manje kvare od Mercedesa, Audija, BMW-a, Toyote, Honde, Nissana. Treba li i njima vjerovati? To je na vama da procijenite. Ja uvijek sve uzimam s rezervom i maksimalno se trudim nemati predrasude.
Kupci bez predrasuda će birati ovaj SUV koji nudi izuzetan komfor i odličnu dinamiku vožnje. Ovaj automobil je toliko zabavno voziti da ćete vrlo vjerojatno prelaziti mnogo veće kilometraže nego do sada. Nimalo se ne šalim kada to tvrdim, jer se putnici u Sorentu jako malo zamaraju. Meni je Kia bila udobnija od BMW-a X5, ali i od Audija Q5 (on jest manji od Sorenta, ali s istom opremom i motorom sličnog radnog obujma košta slično). Možda vi nećete biti jednako oduševljeni ovim modelom, možda vama ergonomija Sorenta neće odgovarati u tolikoj mjeri, ali ćete sigurno biti vrlo ugodno iznenađeni, jer je novi Sorento daleko udobniji od starog modela. Svi oni koji su bili zadovoljni nekim Kijinim SUV-om su potencijalni kupci Sorenta, novog ili polovnog – sasvim je svejedno. Ono što je izvjesno jest da se povjerenje kupaca u automobile marke Kia povećava iz godine u godinu. Je li kvalitetnija od Honde? Statistike tvrde da jest, a ja zadržavam pravo da se ovoga puta javno ne izjašnjavam, sve u cilju borbe protiv predrasuda.

Palac gore: Vrlo snažan, elastičan, odličan motor od 200 KS, koji je i dovoljno štedljiv do brzine od oko 150 km / h. Vrhunsko oslanjanje je pravi kompromis između udobnog i vrlo udobnog ovjesa uz odličan hendling. Zabavan auto za vožnju – interakcija s vozačem je izvanredna. Odlična ponuda prostora, mjesta ima puno i na zadnjem sjedištu. Veliki prtljažnik od 605 litara je vrlo varijabilan. Bogata oprema – ima sve ono što nudi i japanska konkurencija. Zaista odlična kvaliteta izrade – statistike tvrde da je stari model bio i izuzetno pouzdan. Odlična aktivna sigurnost. Iznimno udobna i dobro profilirana sjedala – malo zamara na dužim putovanjima. Snažna prednja svjetla nude širok i dubok snop. Iznimno učinkovite kočnice koje se lako doziraju. Garancija od sedam godina.


Za gledanje originalnog članka, molimo, kliknite na donju poveznicu!
http://www.testoviautomobila.net/testirali-smo-kia-sorento-2-2-crdi-awd/

 

Naručite se na RSS feed
08. 08. 2016

Kia se sve više okreće „zelenim“ modelima, tako da je nakon električnog Soula sada premijerno novinarima predstavila u Barceloni i njenoj okolici model Niro s hibridnim pogonom, te najavila kako im je cilj do 2020. godine lansirati još 11 ekoloških vozila. Riječ je o hibridnom crossoveru koji je stilom i izgledom manja slika i prilika većeg člana obitelji SUV-a ...

11. 04. 2013

Ozbiljnost projekta svoje velike limuzine Optime, Kia je pokazala pametno odabranom motorizacijom i raskošnim mogućnostima opremanja, vrlo dobrom udobnošću i voznim osobinama, a posebno i odlukom da ju kupcima ponudi i u trendovskoj i ekološkoj, hibridnoj verziji, koja se nedavno pojavila na hrvatskom tržištu. Izuzmemo li naljepnice na testnom vozilu, vidljivih promjena u dizajnu, u odnosu na spomenute benzince odnosno dizelaše, nema. No, pogled na tehničke podatke otkriva da razlika postoji već i u samim dimenzijama: u odnosu na klasičnim pogonom pokretane Optime, hibridna verzija je pet milimetara niža te uz poboljšanu ...

22. 03. 2012

Tijekom veljače nismo očekivali bitne pomake u broju registracija novih automobila, možda tek blagi rast. Na kraju je tako i bilo. Brojka od 3.563 registracije za neznatnih 73 automobila bolja je od siječanjske, a istovremeno tek nešto veća nego prijašnjih godina (u veljači 2011. registrirano je 3.337 automobila, a godinu prije 2.954). Međutim, ova veljača ipak se donekle razlikovala od prijašnjih. Protekla je u znaku najave vlade o ukidanju pogodnosti kupnje pravnim osobama, kao i povećanju PDV-a. Stoga su mnogi požurili s kupnjom da bi se uštedjela koja tisuća kuna. ...

11. 11. 2011

Prije šest godina Kijini automobili bili su poprilično neprimjetni i prodavali se većinom na temelju cijene. Danas Kia nudi aute vrijedne divljenja, poštovanja pa čak i zavisti. Kvalitetna izrada, dobre performanse i, iznad svega, sjajan dizajn karakteristike su koje se sada pripisuju najstarijem korejskom proizvođaču vozila. Kijin dizajn rezultat je predanog rada glavnog dizajnera iz ovog naslova ovog članka - Petera Schreyera koji je prema portalu Automobilemag izabran za osobu godine. ...