Članci za: Novi Rio

09. 12. 2016

Četvrta generacija pouzdanog Rija uskoro odlazi sa scene, premda se on ni sad ni po čemu bitnom uopće ne doima zastarjelim. A četverocilindarski dizelaš od 90 KS dobar je kompromis temperamenta i potrošnje.

Tko bi rekao da je od dolaska četvrte generacije Kije Rio prošlo već pet godina? Ipak, nasljednik je već pokazan na salonu u Parizu, a u međuvremenu je sadašnji Rio, koji će u prodaji ostati još koji mjesec, krajem 2014. izvana moderniziran naočitim branicima, a iznutra poboljšan kompletnijim instrumentima, redizajnom otvora ventilacije i oplemenjen ugodnijim oblogama. Sve u svemu, ni dizajnom ni ukupnom izvedbom ne izgleda kao model na odlasku.

Klima dolazi u svih pet razina opreme, a jedna od najboljih EX Urban nudi i kožu na volanu i mjenjaču, automatski rad klima-uređaja, USB i Aux priključke, površine presvučene piano lakom i kromirane ukrase Rio je i masivan (teži 1265 kilograma), kvalitetno je napravljen, a ima i solidne materijale. Još uvijek nudi i jednu od najprostranijih unutrašnjosti u svojoj klasi, ima i pristojan prtljažnik (288 litara), a malo koga će razočarati i pozicija za volanom, podesivim po dubini i visini. Sve ono što prosječan kupac ove klase traži je dakle, na mjestu.

Rio je udoban i dobro guta lošu cestu, uz poneku grublju reakciju stražnjeg ovjesa. S volanom koji je ponekad mlak u reakcijama i mjenjačem nešto dužeg hoda ručice pokazuje da mu više paše uglađeniji stil vožnje, kad do izražaja dolaze tih i uravnotežen rad 1,4-litrenog dizelskog motora od 90 KS i 220 Nm. Jako dobar dizelaš može i fino potegnuti, a startna ubrzanja u stvarnosti se doimaju boljima nego na papiru. Najveća brzina od 172 km/h solidna je i sasvim dovoljna, premda ne i među boljima u klasi, a uvjetovana je proračunom mjenjača, koji zajedno s velikim okretnim momentom iz niskih okretaja favorizira jaka međuubrzanja.

Motor u takvim prilikama povuče bez okolišanja, a pristojan temperament dobro prati i solidno, premda nešto mekanije podešeno podvozje. Mjenjač sa šest stupnjeva je, pak, prava privilegija u ovoj klasi dizelskih motora. Već iz toga se može nazrijeti povoljna potrošnja, naročito na otvorenoj cesti, na kojoj se može krstariti sa samo oko 4 litre, dok u gradu troši oko 6 litara. Sve u svemu, četvrta generacija Rija kao da još ni izbliza nije pred završetkom životnog ciklusa. A pritom je i jedna od najpovoljnijih u klasi, čak i kad je u pitanju najskuplja, dizelska verzija 1.4 CRDi EX Urban...

Ukratko

Četvrta generacija Ria lansirana je 2011. i odmah osvojila naslove Croauto i Hrvatski auto godine. Prvi i jedini redizajn obavljen je 2014. Kia čvrsto vjeruje u kvalitetu svojih auta, pa se i Rio hvali konkurenciji nedostižnim jamstvom od 7 godina ili 150.000 kilometara

Može još povoljnije: osnovni, a posve solidno opremljen Rio (benzinac 1.2 sa 85 KS) stoji 84.990 kuna. Skladno dizajnirana i prostrana unutrašnjost sadrži i simbole plemenitosti, poput piano laka, brušenog aluminija, automatske klime, kože… Rio ima ugodna i dobra sjedala, nije bučan i pruža dobru poziciju za volanom

 

Za gledanje originalnog članka, molimo, kliknite OVDJE

 

Naručite se na RSS feed
29. 11. 2016

Simpatični Rio treće generacije polako odlazi u povijest. Naime, na ovogodišnjem je međunarodnom salonu automobila u Parizu korejska marka predstavila novu generaciju tog megapopularnog modela, dok testirani automobil pripada osvježenoj (facelift) ediciji prikazanoj također na pariškom salonu, pred dvije godine. No, (još uvijek) aktualni Rio kao da ništa nije izgubio na svojoj privlačnosti čemu je možda i najbolji ...

15. 09. 2016

Na predstojećem salonu automobila u Parizu Kia će predstaviti četvrtu generaciju Rija, svog najprodavanijeg modela, koji na trži¬šte dolazi tijekom 2017. godine. Model koji je u prethodnih pet godina ostavio dubok trag na hrvatskom, ali i europskom tržištu samo u 2015. godini prodan je u čitavom svijetu u više od 470.000 primjeraka. Dolazi s nešto većim dimenzijama i međuosovinskim razmakom, ali i nizom tehnoloških noviteta u domeni multimedije. ...

06. 12. 2012

Od 1. srpnja iduće godine kada će Hrvatska postati punopravna članica Europske unije promijenit će se i Zakon o posebnom porezu na osobne automobile koji donosi i novi način obračuna trošarina.Prema prijedlogu zakona, trošarine na automobile plaćat će se prema vrijednosti vozila i emisiji C02, a ne samo prema vrijednosti vozila kao sada. Stoga će se na automobile koji manje zagađuju plaćati manja trošarina. Konkretno, prema kriteriju C02 trošarina se neće plaćati na benzince koji ispuštaju do 90 g/km C02 i dizelaše koji ispuštaju do 85 g/km CO2. No takvi se automobili se na našem tržištu mogu nabrojiti na ...

29. 11. 2012

 Iza nas je ostao i Karlovac, primicali smo se i Zagrebu i već kad smo pomislili da naprosto ne postoji granica u kojoj će testni Kia Rio 1,1 s dizelskim motorom osjetiti potrebu za „tankanjem“ pojavio se signal za „rezervu“. Iako nam je bilo pomalo krivo, rezultat na testu pokazao se sjajnim – preračunato naš je Rio trošio nekih 4,6 litara na stotinu kilometara. A nije da smo ga štedjeli jer 70 posto od toga bili su autocesta i gradske gužve kad je potrošnja najveća. Da smo si zadatak dali štedjeti pod svaku cijenu, primjerice i klima je bila stalno uključena, vjerujemo da bismo bez većih problema ...